درمان فشار خون با نمک آبی

راه های درمان فشارخون با نمک أبی | امیر استون

 

نمک آبی یا نمک کریستالی آبی ایرانی یک ماده معدنی منحصر به فرد و کمیاب است که در رشته کوه های ایران یافت می شود. این کشوریکی از تنها جاهایی در جهان است که نمک آبی دارد. نمک آبی ایرانی از یک دریای باستانی تشکیل شده است که ۱۱۰ میلیون پیش خشک شده، به مرور زمان مدفون شده و سپس توسط زمین فشرده شده است. هنگامی که حرکت صفحات تکتونیکی رشته کوه های ایران را ایجاد کرد، رگه های نمک آبی در سنگ آشکار شد. نمک آبی ایرانی ما از این کوه ها استخراج می شود.

با توجه به اینکه این نمک از یک دریای مدفون باستانی استخراج می شود، بسیار تمیز و خالص است، در معرض هیچ گونه آلاینده یا آلاینده محیطی مدرنی قرار نگرفته است. نمک آبی یک محصول طبیعی است، رنگ آبی یک عارضه جانبی طبیعی از فشرده بودن این ساختار نمک است. این نمک تحت فشار زیادی از زمین بود و فشرده شد تا ساختار کریستالی محکمی ایجاد کند، این ساختار فشرده نور آبی را شکست می دهد، این چیزی است که نمک آبی را آبی می کند.

محتوای بالای پتاسیم، که به بدن کمک می کند تعادل آب، سطح اسیدیته و فشار خون را تنظیم کند،یکی از ویژگی های منحصربفرد این نوع نمک می باشد.یعنی میزان سدیم در این نوع نمک پایین و میزان پتاسیم در نمک آبی بسیار بالاست. پتاسیم در انتقال سیگنال های عصبی، انقباضات ماهیچه ای، تعادل مایعات و واکنش های شیمیایی مختلف نقش دارد.پتاسیم بیشتر برای درمان و پیشگیری از سطوح پایین پتاسیم، درمان فشار خون بالا و پیشگیری از سکته استفاده می شود. همچنین برای پیش دیابت و بسیاری از شرایط دیگر استفاده می شود.

نمک آبی ایرانی سرشار از مواد مغذی است. ماده معدنی استخراج شده از کوه های ایران سرشار از کلسیم، منیزیم، آهن و پتاسیم است.که به بدن در تنظیم تعادل آب، سطح اسیدیته و فشار خون کمک می کند. در ضمن این نمک سرشار از آهن و کلسیم است.

نمک آبی ممکن است به کاهش فشار خون کمک کند

راه های درمان فشارخون با نمک أبی | امیر استون

فشار خون بالا تقریباً یک نفر از هر سه نفر را تحت تأثیر قرار می دهد.این یک عامل خطر برای بیماری قلبی است، علت اصلی مرگ و میر در سراسر جهان می باشد.یک رژیم غذایی غنی از پتاسیم ممکن است با کمک به بدن برای حذف سدیم اضافی، فشار خون را کاهش دهد.سطوح بالای سدیم می تواند فشار خون را بالا ببرد، به خصوص برای افرادی که فشار خون آنها در حال حاضر بالا است.تجزیه و تحلیل 33 مطالعه نشان داد که هنگامی که افراد مبتلا به فشار خون بالا مصرف پتاسیم خود را افزایش دادند، فشار خون سیستولیک آنها 3.49 میلی متر جیوه کاهش یافت، در حالی که فشار خون دیاستولیک آنها 1.96 میلی متر جیوه کاهش یافته است.

 

در مطالعه دیگری که شامل 1285 شرکت‌کننده 25 تا 64 ساله بود، دانشمندان دریافتند افرادی که بیشترین پتاسیم را مصرف می‌کنند، در مقایسه با افرادی که کمترین میزان مصرف پتاسیم را مصرف می‌کنند، فشار خونشان کاهش یافته است.افرادی که بیشترین مصرف را داشتند فشار خون سیستولیک 6 میلی متر جیوه کمتر و فشار خون دیاستولیک 4 میلی متر جیوه کمتر داشتند.

چه نوع نمکی برای انسان خطرناک است؟

کلرید سدیم که معمولاً به آن نمک  روزانه و تصفیه شده غذایی می گویند، برای بدن ما ضروری است. اما مصرف زیاد نمک تصفیه شده می تواند فشار خون را بالا ببرد که در طول زمان می تواند به طرق مختلف به بدن آسیب برساند. فشار خون بالا با بیماری قلبی، سکته مغزی، نارسایی کلیه و سایر مشکلات سلامتی مرتبط است. با این حال، همه به یک اندازه به سطوح بالای نمک حساس نیستند.

 

محققان مدت‌ها بر این باور بودند که نحوه کنترل سطح نمک در بدن ما کاملاً ساده است: زمانی که سطح نمک بیش از حد بالا باشد، مغز ما تحریک می‌شود تا ما را تشنه کند. ما بیشتر می نوشیم و ادرار بیشتری دفع می کنیم که از طریق آن نمک اضافی بدن دفع می شود.برای به دست آوردن بینش در مورد این فرآیند، تیمی به رهبری دکتر ینس تیتزه در دانشگاه ارلانگن-نورنبرگ در آلمان از فرصت استفاده کردند و مردان شرکت کننده در یک برنامه شبیه سازی شده پرواز فضایی را مورد مطالعه قرار دادند.

بین سال‌های 2009 و 2011، آن‌ها مصرف روزانه نمک 10 مرد را که پرواز به مریخ را شبیه‌سازی می‌کردند، به شدت کنترل کردند: چهار نفر در مرحله 105 روزه قبل از پرواز و شش نفر دیگر به مدت 205 روز. به مردان 12 گرم نمک در روز، 9 گرم در روز، یا 6 گرم در روز به مدت 30 تا 60 روز داده شد. محققان تمام ادرار مردان را برای آزمایش جمع آوری کردند.

دانشمندان با شگفتی متوجه شدند که هر مقدار نمک مصرف شده باشد، سدیم تقریباً به صورت هفتگی و ماهانه از بدن مردان ذخیره شده و آزاد می شود. این تیم ریتم های مشابهی را برای هورمون های آلدوسترون، که دفع سدیم از کلیه را تنظیم می کند، و گلوکوکورتیکوئیدها، که به تنظیم متابولیسم کمک می کنند، کشف کردند.

 

تیتزه که اکنون در مرکز پزشکی دانشگاه واندربیلت است، به بررسی کنترل طولانی مدت تعادل سدیم و آب در مردان ادامه داد. برای درک بهتر مکانیسم های کار، تیم او آزمایش هایی را روی موش ها نیز انجام داد. آخرین نتایج آنها در دو مقاله در 1 می 2017 در مجله تحقیقات بالینی ظاهر شد. این کار تا حدی توسط مؤسسه ملی قلب، ریه و خون NIH (NHLBI) و مؤسسه ملی دیابت و بیماری‌های گوارشی و کلیه (NIDDK) تأمین مالی شد.

تغییر مصرف نمک بر سطح آلدوسترون و گلوکوکورتیکوئیدها تأثیر می گذارد، هورمون هایی که به طور ریتمیک تعادل نمک و آب بدن را کنترل می کنند. اینها به نوبه خود تعدادی اثرات جالب در بدن داشتند. افزایش مصرف نمک باعث افزایش دفع سدیم شد، اما همچنین به طور غیرمنتظره ای باعث شد که کلیه آب را ذخیره کند. بنابراین سدیم اضافی در ادرار غلیظ آزاد شد. این روش برای محافظت از آب بدن به قدری کارآمد بود که مردان در واقع در زمانی که میزان نمک مصرفی آنها بالاتر بود، کمتر نوشیدنی می‌نوشیدند.

 

این نتایج نشان می دهد که بدن تعادل نمک و آب خود را نه تنها با ترشح سدیم اضافی در ادرار، بلکه با حفظ یا آزادسازی فعال آب در ادرار تنظیم می کند. مزیت این مکانیسم این است که نگهداری طولانی مدت مایعات بدن آنطور که قبلاً تصور می شد به منابع آب خارجی وابسته نیست.اما در کل باید توجه داشت که مصرف سدیم زیاد برای بدن خطرناک است و عوارض جدی روی فشار خون دارد.

محققان دریافتند که کلیه با متعادل کردن سطوح سدیم، پتاسیم و مواد زائد اوره، آب را ذخیره یا آزاد می کند. ممکن است این چیزی باشد که سطح گلوکوکورتیکوئید را با مصرف نمک مرتبط می کند. رژیم غذایی پر نمک باعث افزایش سطح گلوکوکورتیکوئیدها می شود و باعث می شود ماهیچه ها و کبد انرژی بیشتری برای تولید اوره بسوزانند که سپس در کلیه ها برای حفظ آب مورد استفاده قرار گرفت. این نیز باعث شد موش ها بیشتر بخورند. بنابراین، این تغییرات ناشی از نمک در متابولیسم ممکن است تا حدودی توضیح دهد که چرا رژیم‌های غذایی پر نمک با دیابت، بیماری‌های قلبی و سایر مشکلات سلامتی مرتبط است که می‌تواند ناشی از بیماری معروف به سندرم متابولیک باشد.

 

راه حل چیست؟

از انجا که نمک آبی کریستالی دارای سطح زیادی از پتاسیم و سطح کمی از سدیم می باشد،لذا برای بدن مفیده بوده و بهترین جایگزین برای مصرف روزانه میباشد.از طرفی دیگر این نمک معدنی جدا از از سطح بالای از پتاسیم دارای مواد معدنی زیادی میباشد که مورد نیاز ضروری بدن هست.

نحوه تهیه  و سفارش نمک آبی کریستالی

فروشگاه اینترنتی امیر استون به عنوان عرضه کننده انواع نمک طبیعی و معدنی ( انوع نمک صورتی و نمک آبی ) و محصولات نمکی از قبیل  نمک حمام  و انواع آباژورنمکی در شکل ها و اندازه های متفاوت و… ،تلاش می کند تا بهترین محصولات را با بهترین کیفیت و مناسبترین قیمت به دست مصرف کنندگان عزیز  در سراسر کشور برساند.با توجه به امکانات و نیروی متخصصی که در مجموعه فروشگاه اینترنتی امیر استون وجود دارد،شما خریدی امن و تضمینی خواهید داشت.برای خرید انواع نمک طبیعی و محصولات نمکی به لینک زیر مراجعه کنید.

فروشگاه نمک طبیعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 10 =