عوارض قرص آهن

عوارض قرص آهن |امیراستون

 

آهن یک ماده معدنی ضروری و حیاتی  است که بدن شما برای تولید هموگلوبین نیاز دارد.هموگلوبین یک پروتئین گلبول قرمز خون است، و مسئول حمل اکسیژن از ریه ها به سایر قسمت های بدن است. آهن همچنین نقش مهمی در تولید هورمون و به طور کلی سیستم عصبی شما دارد.هنگامی که بدن شما آهن کافی نداشته باشد، می تواند منجر به کمبود آهن و کم خونی ناشی از فقر آهن شود. کاهش میزان اکسیژن در بدن می تواند باعث خستگی، تنگی نفس، سرگیجه، تپش قلب و سردرد شود.مصرف مکمل‌ها به شکل آهن و قرص‌های آهن می‌تواند به بدن شما در حفظ سطح سالم آهن کمک کند. مکمل‌های آهن اگر طبق توصیه پزشک  و به میزان مورد نیاز بدن مصرف شوند، عموماً بی‌خطر هستند و بسته به شدت بیماری، دوز آن متفاوت است.

چرا این دارو تجویز می شود؟

کم خونی |امیراستون
کم خونی |امیراستون

آهن (فومارات آهن، فروس گلوکونات، سولفات آهن) برای درمان یا پیشگیری از کم خونی (تعداد گلبول های قرمز کمتر از حد طبیعی) زمانی که مقدار آهن دریافتی از رژیم غذایی کافی نیست استفاده می شود. آهن یک ماده معدنی است که به عنوان یک مکمل غذایی در دسترس است و با کمک به بدن برای تولید گلبول های قرمز کار می کند.

عوارض جانبی قرص آهن

عوارض قرص آهن |امیراستون
عوارض قرص آهن |امیراستون

مکمل‌های آهن اگر در دوز توصیه‌شده مصرف شوند، عموماً بی‌خطر و قابل تحمل هستند. این مکمل ممکن است در برخی افراد عوارض جانبی از جمله ناراحتی معده، حالت تهوع، اسهال، غش و استفراغ ایجاد کند. مدفوع تیره نیز رایج است. مصرف مکمل با غذا معمولاً می تواند بسیاری از علائم را کاهش دهد.

مکمل های آهن می توانند باعث یبوست در دوران بارداری شوند. افزودن فیبر به رژیم غذایی یا استفاده از نرم کننده مدفوع معمولاً می تواند به مدیریت علائم کمک کند. برای کاهش خطر عوارض جانبی، با دوز کمتر شروع کنید و به تدریج دوز را در صورت تحمل افزایش دهید.

مصرف بیش از حد آهن می تواند منجر به اضافه بار آهن شود. آهن اضافی در خون شما می تواند برای کبد، قلب و پانکراس سمی باشد و همچنین ممکن است به مفاصل آسیب برساند.

دوز بیش از حد آهن می تواند منجر به مسمومیت با آهن شود. حتی یک دوز بالا (60 میلی گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن یا بیشتر) می تواند منجر به مرگ شود. علائم مسمومیت با آهن معمولاً ظرف 6 تا 24 ساعت پس از مصرف آشکار می شود و ممکن است شامل استفراغ شدید، اسهال و درد شکم، اغلب همراه با استفراغ یا مدفوع خونی (به ویژه در کودکان) باشد.

عوارض جانبی دیگر

عوارض جانبی که باید در اسرع وقت به پزشک یا متخصص مراقبت های بهداشتی خود گزارش دهید: واکنش های آلرژیک مانند بثورات پوستی، خارش یا کهیر، تورم صورت، لب ها یا زبان ،لب ها، ناخن ها یا کف دست ها،مدفوع تیره رنگ (ممکن است به دلیل آهن باشد، اما می تواند نشان دهنده وضعیت جدی تری باشد).خواب آلودگی،درد همراه با یا مشکل در بلعیدن،پوست رنگ پریده ،تشنج،دل درد،به طور غیرعادی ضعیف یا خسته،استفراغ،ضربان قلب ضعیفیاسریع یا نامنظم.

جایگزین قرص آهن

شاید باورتون نشه که با مصرف نمک صورت میتوان هم اهن مورد نیاز بدن رو تامین کرد و هم از عوارض قرص اهن در امان بود.مهمه که  چه نمکی را برای مصرف  روزانه انتخاب می کنید.با این حال، در اینجا میخواهیم نمکی را برای شما معرفی کنیم که هم مواد معدنی زیادی در ان هست و هم حاوی زیادی از اهن می باشد.که دیگر نیاز به مصرف قرص اهن نمی باشد.نمک صورتی حاوی حدود 84 ماده معدنی کمیاب پ است زیرا مانند نمک خوراکی معمولی فرآیند تصفیه را طی نمی کند. برخی از این مواد معدنی شامل مقادیر متوسطی از موارد زیر است:

اهن،مس،کلسیم،پتاسیم،منیزیم و … می باشد. نمک صورتی در مقایسه با نمک سفره معمولی بسیار فرآوری شده است. این فرآوری سنگین بسیاری از مزایای سلامتی و معدنی و طبیعی نمک را از بین می برد. در واقع، نمک معمولی، یک ماده سدیم – و ید صنعتی اضافه شده باقی می‌ماند. ید در ابتدا برای جلوگیری از ناتوانی ها و بیماری های ناشی از کمبود ید مانند گواتر به نمک اضافه می شد.

نحوه تهیه و سفارش نمک صورتی

فروشگاه اینترنتی امیر استون به عنوان عرضه کننده انواع نمک طبیعی و معدنی ( انوع نمک صورتی و نمک آبی ) و محصولات نمکی از قبیل  نمک حمام  و انواع آباژورنمکی در شکل ها و اندازه های متفاوت و… ،تلاش می کند تا بهترین محصولات را با بهترین کیفیت و مناسبترین قیمت به دست مصرف کنندگان عزیز  در سراسر کشور برساند.با توجه به امکانات و نیروی متخصصی که در مجموعه فروشگاه اینترنتی امیر استون وجود دارد،شما خریدی امن و تضمینی خواهید داشت.برای خرید انواع نمک طبیعی و محصولات نمکی به لینک زیر مراجعه کنید.

فروشگاه نمک طبیعی

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 4 =