اینترنت نسل 5 و عوارض آن

اینترنت نسل 5 و عوارض آن | امیراستون

 

اینترنت 5g جدیدترین شبکه فناوری بی سیم است که از آن برای انتقال داده ها بین لوازم خانگی مانند تلفن های همراه و دستگاه های بلوتوث استفاده می شود. این نوع اینترنت با تولید نوعی انرژی به نام تابش الکترومغناطیسی کار می کند. از فرکانس‌های بالاتری نسبت به شبکه‌های بی‌سیم قبلی استفاده می‌کند که باعث می‌شود سریع‌تر و کارآمدتر شود.فرکانس های الکترومغناطیسی، مانند فرکانس های تولید شده توسط 5G، ناحیه ای به نام میدان الکترومغناطیسی (EMF ) ایجاد می کنند. برخی افراد معتقدند EMF اثرات منفی بر سلامتی دارد.

فناوری وایرلس (بی سیم) به طور مداوم در حال پیشرفت است. تقریباً هر 10 سال، شرکت های تلفن همراه نسل جدیدی از سیستم های بی سیم را عرضه می کنند. هر نسل یک نسخه ارتقا یافته و پیشرفته تر از آخرین نسل است.در سال 2019، شبکه های 5G منتشر شد. واژه 5G مخفف “نسل پنجم” است.ارتباطات تلفن همراه سریع تری را فراهم می کند. انتظار می‌رود این امر از افزایش تعداد دستگاه‌ها و خدمات الکترونیکی، از جمله: ماشین های خودران،لوازم واقعیت مجازی،پزشکی از راه دور،نظارت از راه دور،جراحی از راه دور و …..

اینترنت نسل پنجم با استفاده از فرکانس های بالاتری در طیف الکترومغناطیسی کار می کند. فرکانس ها از 3.5 گیگاهرتز (گیگاهرتز) تا چند ده گیگاهرتز است.قبل از راه اندازی 5G، این فرکانس های بالاتر در شبکه های تلفن همراه استفاده نمی شد. آنها معمولاً در دستگاه هایی مانند اسکنرهای امنیتی استفاده می شوند.شایان ذکر است که فرکانس های الکترومغناطیسی توسط هر چیزی که از برق استفاده می کند تولید می شود. مثل:مایکروویوها،خطوط برق،کامپیوترها و ……

آیا فناوری 5G بر سلامتی تأثیر دارد؟

گرم کردن بافت

یک مطالعه کوچک در سال 2017 نشان داد که تلفن های همراه از فرکانس های 1.8 تا 2.2 گیگاهرتز استفاده می کنند. طبق گفته WHO، این فرکانس ها باعث گرم شدن بافت می شوند.گرم شدن بافت زمانی اتفاق می افتد که پوست شما انرژی الکترومغناطیسی را جذب می کند. این باعث افزایش جزئی دما در مغز و بدن شما می شود.

 

یک مطالعه در سال 2021 همچنین نشان داد که افراد با افزایش سن، گرم شدن بافت های مرتبط با EMF را بیشتر تجربه می کنند. به علاوه، هرچه EMF ها بیشتر باشد، جذب بیشتری می کنند. این به این دلیل است که افراد مسن تر تمایل به کاهش ضخامت پوست و جریان خون دارند.با این حال، گرمایش بافت کوتاه مدت و حداقل در نظر گرفته می شود. کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC )همچنین بیان می کند که مردم در معرض فرکانس های بسیار پایین EMF هستند. این سطوح برای ایجاد گرمای قابل توجه بافت بسیار پایین است.برای تعیین اینکه چگونه5G به طور خاص بر بافت انسان تأثیر می گذارد، تحقیقات بیشتری لازم است.

سرطان

سرطان

در سال 2011، آژانس بین المللی تحقیقات سرطان (IARC) اعلام کرد که EMF ها برای انسان “احتمالا سرطان زا” هستند. این طبقه بندی توسط 30 دانشمند از 14 کشور تعیین شد.تا به امروز، بیشتر مطالعات ارتباط بالقوه بین EMF و سرطان مغز را بررسی کرده اند. اما نتایج متناقض بوده است.

به عنوان مثال، یک بررسی تحقیقاتی در سال 2017 نشان داد که تشعشعات EMF از تلفن های همراه با گلیوما، نوعی سرطان مغز، مرتبط است. از سوی دیگر، یک مطالعه در سال 2018، ارتباط واضحی بین EMFs با فرکانس بالا و تومورهای مغزی پیدا نکرد.باز هم، مطالعات بیشتری برای تعیین اینکه آیا فرکانس 5G می تواند در ایجاد سرطان نقش داشته باشد، مورد نیاز است.

تابش – تشعشع اینترنت نسل پنجم

به گفته پروفسور کوستر، تشعشعات غیریونیزه می توانند از دو طریق بر ما تأثیر بگذارند. درست مانند اجاق مایکروویو که غذا را با استفاده از تشعشعات غیر یونیزه گرم می کند، تجهیزات مخابراتی نیز در صورت انتشار بیش از حد، می توانند همین کار را با بدن انسان انجام دهند.

او گفت: «این از نظر علمی به خوبی درک شده است و دستورالعمل‌های ایمنی روشنی برای آن وجود دارد. برای مثال، کمیسیون بین‌المللی حفاظت در برابر تشعشعات غیریونیزان (ICNIRP،) یک نهاد علمی جهانی، هنجاری را برای این امر تعیین کرده است و به طور مداوم اثرات حرارتی را رصد می‌کند.پروفسور کوستر می گوید: ما درک کمتری از راه دومی که تشعشعات غیریونیزه می توانند بر ما تأثیر بگذارند – اینکه چگونه از نظر بیولوژیکی با ما تداخل می کند، داریم.

ادعاهایی وجود دارد مبنی بر اینکه تجهیزات مخابراتی باعث ایجاد سرطان و حساسیت الکتریکی می شود که در آن افراد سردرد، حالت تهوع یا حتی راش هایی را تجربه می کنند که معتقدند در نتیجه قرار گرفتن در معرض تابش الکترومغناطیسی است.

نظر پروفسور کوستر در مورد تشعشعات :

پروفسور کوستر می گوید که شواهد علمی بسیار کمی وجود دارد که نشان دهد تشعشعات باعث بروز علائم مرتبط با حساسیت الکتریکی می شود. سازمان بهداشت جهانی خاطرنشان کرد که مطالعات دوسوکور نتوانسته است همبستگی را ایجاد کند.با این حال، تفسیر شواهد پیرامون سرطان دشوارتر است. چندین مطالعه اپیدمیولوژیک در مقیاس بزرگ نتایج متفاوتی را نشان داد. شناخته شده ترین احتمالاً مطالعه 13 کشور اینترفون از سال 2000 تا 2006 با حدود 5000 بیمار است. این تلاش برای یافتن ارتباطی بین استفاده از تلفن همراه و سرطان بود.

به طور معمول، تابش در یک محیط امن رخ می دهد. خطرناک شدن یا نشدن آن به موارد زیر بستگی دارد:نحوه استفاده از آن،چقدر قوی است،هر چند وقت یک بار یک فرد در معرض قرار می گیرد،چه نوع مواجهه ای رخ می دهد.مدت زمان قرار گرفتن در معرض تابش اینترنت نسل پنجم

آیا آباژورهای نمکی به طور موثر EMF را کاهش میدهند؟

EMF کاهش میدان های الکترومغناطیسی | امیراستون

لامپ های نمک یا همان آباژورهای نمکی مجموعه ای از فواید سلامتی دارند و تأثیر مثبتی بر هر خانه ای دارند. شاید از خود بپرسید که آیا یکی از این مزایا این است که لامپ های نمکی باعث کاهش میدان های الکترومغناطیسی (EMF ) می شوند؟

لامپ های نمک از تکه های کریستال نمک تشکیل شده اند که نور را جذب و شکست می دهند. همانطور که آباژور از لامپ داخل آن گرم می شود، نمک یون های منفی تولید می کند که مزایای مثبتی را در اتاق ایجاد می کند. استفاده از کریستال های نمک بسیار ضروری است زیرا آنها به عنوان یونیزه کننده طبیعی عمل می کنند و دارای میدان های انرژی زیستی هستند که به خنثی کردن تشعشعات مضر EMF کمک می کند.

 آباژور نمکی در هر اتاق :

وجود یک آباژور نمکی در هر اتاق می تواند به تعادل تابش الکترومغناطیسی در خانه شما کمک کند. منابع EMF در خانه عبارتند از: لوازم خانگی، خطوط برق، مایکروویو، اینترنت بی سیم ، تلویزیون، تلفن های همراه، لپ تاپ و تبلت. همه اینها هر روز یون های مثبت را در هوا آزاد می کنند. فناوری هر روز همه را در معرض تشعشعات الکترومغناطیسی و آلودگی مایکروویو قرار می دهد. ترکیب این یون‌ها و سایر دستگاه‌های الکترونیکی در داخل خانه، میدان‌های الکترومغناطیسی را افزایش می‌دهد که ممکن است اثرات طولانی‌مدتی بر سلامتی داشته باشد.

قرار گرفتن مداوم در معرض تشعشعات الکترومغناطیسی در خانه علت مشکلات مختلف سلامتی است. وجود لامپ های نمک هیمالیا در خانه به تولید یون های منفی کمک می کند که یون های مثبت تولید شده توسط لوازم خانگی را خنثی می کند. در نتیجه، تشعشعات مضر الکترومغناطیسی و دیگر امواج رادیویی با فرکانس بالا را خنثی می کنند. آنها همچنین از تجمع استاتیک تشعشعات در خانه جلوگیری می کنند.

سایر عملکردهای آباژور نمک

این آباژورها نه تنها EMF را کاهش می دهند، بلکه مزایای سلامتی دیگری نیز دارند. بعضی از این فواید سلامتی عبارتند از:

 

  1. هوا را تمیز و تصفیه کنید:

    لامپ های نمک(آباژورها) کریستالی به تمیز کردن هوایی که تنفس می کنیم از طریق هیگروسکوپی کمک می کند. هیگروسکوپی فرآیندی است که در آن کریستال های نمک مولکول های آب آلوده موجود در هوا را جذب می کنند. این فرآیند آلاینده های هوا مانند گرد و غبار، بو و دود سیگار را از بین می برد. حذف این مواد به هوای پاک کمک می کند.

  2. افزایش جریان خون:

    یون های منفی ساطع شده توسط آباژورهای نمکی جریان خون را در سیستم بدن تسریع می کنند. این می تواند به شما کمک کند هر گونه آسیب به ریه های خود را کاهش دهید و همچنین سیستم عروقی خود را بهبود بخشد.

  3. تقویت خلق و خو:

    یون های منفی تولید شده به افزایش سطح انرژی و تقویت خلق و خوی شما کمک می کند و در نتیجه باعث تحریک سروتونین در مغز شما می شود. این برای کسانی که از اختلال عاطفی فصلی (SAD )رنج می برند یا کسانی که احساس افسردگی می کنند عالی است.

  4. کاهش استرس:

    آباژور نمک کریستالی نور ملایمی تولید می کنند که می تواند نارنجی، قرمز یا زرد باشد و این به کاهش استرس و ایجاد آرامش کمک می کند. گفته می شود که نور هر گونه انرژی منفی روحی و عاطفی را متعادل می کند.

  5. بهبود خواب:

    قرار گرفتن مداوم در معرض یون های مثبت لوازم خانگی باعث کاهش جریان خون به مغز و تامین اکسیژن می شود که منجر به الگوهای خواب نامنظم می شود. یون های منفی ساطع شده توسط لامپ های نمک این اثر را معکوس می کند. نور تسکین دهنده همچنین می تواند به کسانی که از بی خوابی رنج می برند کمک کند.

  6. افزایش تمرکز و عملکرد:

    یون های منفی لامپ های نمک به کاهش استرس و افزایش جریان خون و گردش اکسیژن در مغز کمک می کند و در نتیجه تمرکز را افزایش می دهد. این به دلیل تولید ناقل عصبی سروتونین باعث شادی افراد می شود.

  7. افزایش سطح انرژی:

    یون های مثبت تولید شده توسط دستگاه ها در خانه، بدن را از انرژی مورد نیاز خود محروم می کند. یون های منفی لامپ های نمک یون های مثبت را متعادل می کنند. در نتیجه سطح انرژی شما بالا می رود و احساس شادابی می کنید.

  8. کاهش سرفه ناشی از سرماخوردگی معمولی:

    لامپ های نمک هوای اطراف را فیلتر می کنند و از این رو در برابر میکروب های موجود در هوا محافظت می کنند. نمک بدن را قادر می سازد تا هوا را به طور موثرتری فیلتر کند. این مانع از ورود برخی ذرات هوای خارجی به ریه های شما می شود. بنابراین، ممکن است شما را در برابر مقاومت در برابر علائم سرماخوردگی مقاوم‌تر کند یا علائم سرماخوردگی مانند سرفه، عطسه و غیره را کاهش دهد.

نحوه تهیه  و خرید انواع آباژور سنگ نمک

فروشگاه اینترنتی امیر استون به عنوان عرضه کننده انواع نمک طبیعی( انوع نمک صورتی و نمک آبی ) و محصولات نمکی از قبیل آباژورنمکی و صابون نمک،تلاش می کند تا بهترین محصولات را با بهترین کیفیت و مناسبترین قیمت به دست مصرف کنندگان عزیز  در سراسر کشور برساند.با توجه به امکانات و نیروی متخصصی که در مجموعه فروشگاه اینترنتی امیر استون وجود دارد،شما خریدی امن و تضمینی خواهید داشت.برای خرید انواع نمک طبیعی و محصولات نمکی به لینک زیر مراجعه کنید.

فروشگاه نمک طبیعی

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × دو =