اشتباه مصرف داروهای مسکن به جای درمانگر

اشتباه مصرف دارو های مسکن | امیراستون

 

وقتی در قسمتی از بدنتون احساس  درد خفیف یا شدید می‌کنید،این درد می‌تواند تمرکز شما را دشوار و مختل کند. و تمام ذهن و روحتون رو به خودش درگیر کرده و بهره‌وری شما را کاملاً مختل کند.مثال بارزی که شاید همه ما ان را تجربه کرده باشیم همان دندان درد است.این نوع درد وقتی به سراغتان می اید،دیگر تمام فکر و ذهنتون رو به خودش درگیر کرده و بنابراین، شما ممکن است یکی دوتا قرص مسکن بخورید و قبل از اینکه متوجه شوید، درد از بین رفته است!

 

زیبایی مسکن ها همین است. آنها درد را متوقف می کنند، بنابراین می توانید به روز خود ادامه دهید،اما به صورت موقت…

 

متأسفانه، مسکن‌ها بدون خطر نیستند. و هنگامی که به طور خاص در مورد مواد افیونی و مسکن قدرتمند مانند OxyContin یا Percocet صحبت می شود، مسکن ها می توانند اثرات بسیار منفی بر بدن شما داشته باشند. در این مقاله، نحوه عملکرد قرص‌های ضد درد را بررسی می‌کنیم و در مورد اثرات طولانی‌مدت مسکن‌ها بر بدن بحث خواهیم کرد.و در پایان بر تاثیر باورنکردنی و درمانی دو نوع نمک معدنی آبی و صورتی بر بدن بخصوص در درمان چندین بیمار

ی بحث خواهیم کرد.

مکانیزم و عملکرد مسکن ها چگونه است؟

 

بیایید به مثال سردرد برگردیم. پس از با ز کردن درپوش بطری حاوی مسکن ها، چند قرص را در دست خود ریخته و با یک لیوان آب قورت میدهید.

آیا می‌دانید که در واقع مسکن چه کاری انجام می‌دهد تا سردرد شما رااز بین ببرد؟

تمام دلیلی که ما احساس درد می کنیم به دلیل نحوه ارتباط بدن ما با مغزمان است. وقتی درد داریم، سیستم عصبی مرکزی سیگنال هایی را به گیرنده های مواد افیونی در مغز منتقل می کند. این سیگنال ها به ما کمک می کنند تا ناراحتی را که احساس می کنیم درک کنیم.

اما وقتی یک مسکن مصرف می کنیم، این دارو دو کار انجام می دهد: اول اینکه سیستم عصبی مرکزی را تحت فشار قرار می دهد و رسیدن سیگنال های درد به مغز را دشوارتر می کند. دوم، به گیرنده های مواد افیونی متصل می شود تا سیگنال های درد که از بدن می آیند را مسدود کند. مسکن‌ها همچنین باعث ایجاد احساس آرامش و سرخوشی می‌شوند و مانع از احساس دردهایی می‌شوند که قبلاً احساس می‌کردید.

اثرات دراز مدت سوء مصرف مسکن بر بدن

وقتی مسکن ها را بیشتر و بیشتر از آنچه باید مصرف می‌کنید، از تسکین طبیعی درد بدن خود جلوگیری می‌کنید. این داروها مغز شما را فریب می دهند تا فکر کند برای داشتن احساس خوب به مسکن نیاز دارد، که توانایی بدن شما را برای تولید مواد شیمیایی «احساس خوب» و اندورفین به خودی خود کاهش می دهد.

این استفاده مداوم از مسکن‌ها آسیب زیادی به سیستم عصبی مرکزی وارد می‌کند. قبلاً گفته‌ایم مسکن‌های اپیوئیدی سیستم عصبی مرکزی را تحت فشار قرار می‌دهند تا به مهار درد کمک کنند، اما مصرف بیش از حد آن می‌تواند منجر به کندتر شدن تنفس، کند شدن واکنش‌های بدن و اختلال در گفتار شود.

اثرات مسکن‌ها فقط به سیستم عصبی مرکزی و توانایی طبیعی بدن شما برای تسکین درد محدود نمی‌شود. در واقع، وابستگی به مسکن و اعتیاد می‌تواند اثری موج‌دار در کل بدن شما داشته باشد:

کبد شما:

کبد شما چیزی است که داروهای مصرفی شما را تجزیه و پردازش می کند. هنگامی که از قرص های ضد دردو مسکن استفاده بیش از حد می کنید، کبد سموم این داروها را ذخیره می کند که منجر به آسیب خطرناک و تهدیدکننده کبد می شود.

قلب شما:

برخی از افراد داروهای مسکن را مستقیماً به بدن خود تزریق می کنند تا اثرات آنی را احساس کنند. اما انجام این کار باعث می شود که دارو مستقیماً وارد جریان خون شود که بر قلب تأثیر می گذارد. سوء مصرف طولانی مدت مسکن می تواند منجر به مشکلات جدی قلبی عروقی، حملات قلبی و بیماری قلبی شود

معده شما:

مشکلات معده و روده ممکن است حتی پس از یک یا دو روز مصرف مسکن ایجاد شود. سوء مصرف داروهای مسکن می تواند منجر به یبوست، نفخ، اتساع شکم، انسداد روده و بواسیر شود.

رگ های شما:

تزریق مسکن همیشه با خطر بالایی همراه است، به خصوص اگر سوزن ها مشترک بوده یا استریل نشده باشند. تزریق داروهایی مانند مسکن های مخدر می تواند منجر به فروپاشی سیاهرگ ها و عفونت ها و بیماری های واگیر دار از طریق خون شود.

آیا همه اینها به این معنی است که هرگز نباید در هنگام سردرد یا آسیب دیدگی مسکن مصرف کنید؟ البته که نه. اما معنای آن این است که مسکن ها داروهای جدی هستند که در صورت سوء استفاده می توانند اثرات منفی بر بدن شما داشته باشند.

حال که از مسکن ها و مکانیزم آنها اطلاعاتی به دست آوردیم.می خواهیم از تاثیر درمانی طولانی مدت دو نوع نمک معدنی یعنی نمک آبی کریستالی و نمک معدنی صورتی در درمان چندین بیماری،بحث کنیم.

درمان کم کاری تیروئید با نمک صورتی 

1.نمک صورتی برای اطمینان از عملکرد مطلوب  و بهتر تیروئید شناخته شده است.

نمک صورتی کمبود ید را برطرف کرده و به جلوگیری از کم کاری تیروئید کمک می کند و عملکرد تیروئید را در بدن افزایش می دهد.

2. نمک صورتی همچنین سرشار از سدیم و پتاسیم است.

این مواد معدنی برای تسکین علائمی مانند خستگی مزمن و عدم تعادل هورمونی متعدد مورد نیاز است.

3. مواد معدنی موجود در نمک صورتی به تولید و ترشح آب گوارش کمک زیادی می کنند.

هضم بهتر  و عملکرد بهتر گوارش به تیروئید سالم تر ، با عملکردی مناسب در بدن  تبدیل می شود.

4. کم آبی بدن می تواند منجر به سوء تغذیه شود که به نوبه خود بر سلامت تیروئید شما تأثیر می گذارد. نمک صورتی سطح مایع مطلوب را در بدن تضمین می کند و از کم آبی بدن جلوگیری می کند.

5.و اما شاید بهترین دلیل برای استفاه از نمک صورتی در درمان کم کاری تیروئید، طبیعی بودن و بدون عوارض جانبی بودن ان میباشد.نمک صورتی طبیعی است و هیچ گونه مواد شیمیایی مضر در طول فرآیند تصفیه استفاده نمی شود. بنابراین ، احتمال عوارض جانبی به طور کامل نفی می شود.از طرف دیگر استفاده از دارو به صورت مداوم می تواند عوارض جانبی دیگر در بدن ایجاد کند.

برای خواص درمانی دیگر نمک صورتی به مقالاتی  با همین عنوان در همین سایت مراجعه فرماید.

 

نمک کریستالی آبی و درمان فشار خون

پزشکان  و محققان دانشگاه “USC” کالیفرنیا  در امریکا در گزارشات جدید خود کشف کرده اند که “پتاسیم” موجود در “نمک طعام طبیعی و معدنی بخصوص نمک آبی کریستالی ” ،خطر ابتلاء به فشار خون را کاهش داده و همچنین پتاسیم موجود در نمک معدنی آبی ،به دفع سریع سدیم  موجود و اضافی در بدن وهمچنین  کاهش سطح فشار خون کمک بسیاری  می‌کند.

بر طبق این تحقیقات، “پتاسیم” یک ماده معدنی حیاتی  است که بدن برای عملکرد صحیح و بهتر  به آن شدیدا نیاز دارد؛ پتاسیم موجود در نمک معدنی آبی  با متعادل کردن تاثیرات منفی  و مضر سدیم، از افزایش فشار خون در رگ‌ها جلوگیری کرده و ان را کاهش میدهد.

کلیه‌ها در بدن ما کنترل میزان مایعات ذخیره شده در بدن را برعهده دارند و این امر به تعادل فشار خون کمک  زیادی می‌کنند؛ هرچه مایعات ذخیره شده  در کلیه بیشتر باشد، فشار خون افزایش می یابد. بنابراین کلیه‌ها ی ما با غربال کردن خون و مکیدن مایعات اضافی در بدن ، آن‌ها را به شکل  ادرار از بدن خارج کرده  که این امر باعث کاهش فشار خون می شود. در این پروسه از “تعادل دقیق بین سدیم و پتاسیم” استفاده شده  تا آب موجود در بدن  از روی دیواره سلول‌ها و همچنین از جریان خون در داخل رگ‌ها جمع‌آوری گردد؛ در اخر، مایعات و سدیم اضافی موجود در بدن ،از طریق مثانه دفع می شود.

نتایج تحقیقات پزشکان و محققان آمریکایی در مورد نمک طبیعی و معدنی

پزشکان  و محققان آمریکایی در نتایج تحقیقات خود به این نتیجه رسیده اند که بهترین راه برای افزایش و بالا بردن  پتاسیم در بدن ،استفاده از مواد غذایی و خوراکی  طبیعی حاوی پتاسیم است؛ آن‌ها با نهی و منع استفاده از قرص‌های شیمیایی و دارای عوارض  به استفاده از مواد طبیعی مانند نمک طعام طبیعی و معدنی بخصوص نمک آبی کریستالی که سرشار از پتاسیم است… توصیه می‌کنند.

دیدگاه برخی از پزشکان درباره مصرف نمک در بیماران دارای فشار خون ،دیدگاهی سنتی و مخالف با تحقیقات مدرن و جدید پزشکان امریکایست.شاید اکثر آنها همه انواع نمک هارا به یک چشم دیده و از تاثیرات نمک های معدنی بخصوص نمک آبی چشم پوشی می کنند.

نمک آبی ایرانی به دلیل داشتن پتاسیم زیاد و مواد معدنی دیگر،نقش چشمگیری در کاهش فشار خون دارد. بیماران دارای فشار خون بالا می توانند با مصرف این نمک شگفت انگیز تاثیر ان را در کاهش و درمان فشار خون خود ببینند.

برای اطلاع از خواص بیشمار نمک آبی معدنی به مقالاتی در رابطه با نمک آبی در همین سایت مراجعه فرمایید.

نحوه تهیه  و خرید نمک  کریستالی آبی  و نمک صورتی معدنی

فروشگاه اینترنتی امیر استون به عنوان عرضه کننده انواع نمک طبیعی( انوع نمک صورتی و نمک آبی ) و محصولات نمکی از قبیل آباژورنمکی و صابون نمک،تلاش می کند تا بهترین محصولات را با بهترین کیفیت و مناسبترین قیمت به دست مصرف کنندگان عزیز  در سراسر کشور برساند.با توجه به امکانات و نیروی متخصصی که در مجموعه فروشگاه اینترنتی امیر استون وجود دارد،شما خریدی امن و تضمینی خواهید داشت.برای خرید انواع نمک طبیعی و محصولات نمکی به لینک زیر مراجعه کنید.

فروشگاه نمک طبیعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 10 =