تفاوت نمک دریا با نمک معدنی

تفاوت نمک دریا و نمک معدنی | امیراستون

قبل از ارائه تفاوت این دو نوع نمک لازم است که تعریفی کوتاهی از نمک داشته باشیم . سپس به تعریف هر کدام از این دو نوع نمک خواهیم پرداخت.

نمک یک کانی کریستالی است که از دو عنصر سدیم (Na) و کلر (Cl) ساخته شده است.

سدیم و کلر برای بدن شما ضروری هستند، زیرا در بهبود عمکرد بدن نقش بسیار حیاتی دارند.بیشتر نمک جهان از معادن نمک یا از طریق تبخیر آب دریا و سایر آب های غنی از مواد معدنی به دست می آید.

نمک دریا

همانطور که از نام آن مشخص است، نمک دریا از آب دریا به دست می آید.یعنی در فرایند چندین ساله اب دریا که در اصل شور می باشد،آب دریا تبخیر شده و نمک موجود در آب در کف و بستر دریا باقی می ماند مانند دیگر نمک ها این نوع نمک هم، مواد مغذی زیادی دارد.از جمله مواد معدنی مانند منیزیم، پتاسیم و کلسیم در نمک دریا یافت می شود. نمک دریا علاوه بر مواد معدنی طبیعی که دارد، ممکن است چندیم ماده غیرمنتظره نیز داشته باشد.

بر اساس یک مطالعه اخیر، اکثر نمک های دریایی حاوی مواد الاینده،فلزات سنگین،ناخالصی های زیان آور و ذرات پلاستیکی ریز هستند که از زباله های پلاستیکی بزرگتر به وجود می آیند، که آبی را که نمک دریا از آن استخراج می شود، آلوده می کند. ما هنوز نمی دانیم که این ریزذرات پلاستیکی و آلاینده  بر سلامتی ما چه تاثیری دارند، اما تصور ما این است که آنها برای ما خوب نیستند.و مطمنا بر سلامتی ما تاثیر بد و زیان بخشی خواهند گذاشت.

نمک معدنی

برخلاف نمک های دیگر نمک های معدنی از معادن نمک استخراج می شوند که در طی سالها به وجود امده اند.این نوع نمک داری مواد معدنی زیای بوده و شامل چندین نوع نمک از قبیل نمک آبی کریستالی ،نمک صورتی ایرانی و دل نمک می باشد.در سالهای اخیر استفاده از انواع نمک معدنی بشدت افزایش پیدا کرده .شاید دلایل زیادی برای مصرف انوع  نمک معدنی باشد. از جمله اینکه مواد الاینده ای ندارد که برای بدن مضر باشد.برای اطلاع از خواص نمک معدنی (خواص نمک آبی و خواص نمک صورتی ) به مقاله های  با این اسم در همین سایت مراجعه کنید.

تفاوت در طعم و مزه

شاید در نگاه اول با هم فرقی نداشته باشند،اما اگر شما یک مصرف کننده تیزبین و موشکاف باشید ،می توانید تفاوت در طعم را در این دو نوع نمک تشخیص دهید.نمک دریا دارای طعم مطلوب و ملایمی هست و برای مصارف روزانه بیشتر مصرف می گردد. اما نمک های معدنی دارای طعمی قوی و درجه شوری بیشتری نسبت به نمک معمولی و دریایی دارند. و لذا تنها مقداری کمی از آن در غذاها می تواند ان را خوش طعم ومزه دار کند.

معایب و مزایای نمک دریا و نمک معدنی

اگرچه این دو نمک یعنی نمک دریا و نمک معدنی مصرف کنندگان خاص خود را دارند و هر کدام دلایلی را برای مصرف نمک مورد نظر خودشان برمیشمارند.اما باید توجه داشت که دو دیدگاه اصلی یعنی دیدگاه وزارت بهداشت و دیدگاه طب سنتی از همه مهمتر می باشد.از یک طرف دیدگاه وزارت بهداشت فقط نمک تصفیه شده و یددار را توصیه می کند و به شدت به انواع دیگر نمک ها می تازد. اما باید توجه داشت که درفرایند تصفیه و یددار کردن به دلیل ید صنعتی اضافه شده از طریق علم نوین پزشکی مور نقد می باشد. زیرا که ید صنعتی  اضافه شده برای بدن مضر و خطرناک می باشد.

از دیدگاه طب سنتی و مصرف کنندگان محصولات ارگانیک بشدت مخالف مصرف نمک دریا بوده . همچنین توصیه انها فقط نمک های معدنی از جمله نمک ابی ،نمک صورتی و دل نمک می باشد.این دیدگاه مصرف نمک دریا رو به خاطر دارا بودن فلزات سنگین از قبیل نیکل،سرب،آرسنیک و جیوه و همچنین انواع الاینده ها و ذرات پلاستیکی در نمک دریا،مضر و خطرناک دانسته و با مصرف ان به شدت مخالف هستند.

از کجا انواع نمک معدنی را سفارش دهیم؟

فروشگاه اینترنتی امیر استون به عنوان عرضه کننده انواع نمک طبیعی( انوع نمک صورتی و نمک آبی ،سنگ نمک های معدنی و دل نمک ) و محصولات نمکی از قبیل آباژور نمک و صابون نمک و… ،تلاش می کند تا بهترین محصولات را با بهترین کیفیت و مناسبترین قیمت به دست مصرف کنندگان عزیز  در سراسر کشور برساند.با توجه به امکانات و نیروی متخصصی که در مجموعه فروشگاه اینترنتی امیر استون وجود دارد،شما خریدی امن و تضمینی خواهید داشت.برای خرید انواع سنگ نمک طبیعی و محصولات نمکی به لینک زیر مراجعه کنید.

فروشگاه نمک امیراستون

 

  

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + پنج =