خواص آباژور سنگ نمک و نحوه نگهداری آباژور نمکی

خواص آباژور سنگ نمک و نحوه نگهداری آباژور نمکی |امیراستون

اگر هرگز آباژور سنگ نمک نداشته اید، نمی دانید چه چیزی را از دست داده اید. مانند داشتن یک پنجره باز از هوای پاک– یک منبع طبیعی نرم و درخشان از هوای تازه و تمیز – روی میز، در اتاق نشیمن، کنار تخت یا هر جایی که می خواهید آن را قرار دهید. بیاید قبل از اینکه به فواید سلامتی استفاده از آباژورهای سنگ نمک در خانه بپردازیم،ابتدا یک درس شیمی مختصری با هم داشته باشیم.تمام مواد (بدن انسان، هوا، آب و غیره) از مولکول هایی تشکیل شده اند که از اتم ها ساخته شده اند تمام مواد و چیزها از سه نوع مولوکل تشکیل شده اند:

پروتون (بار مثبت)،

الکترون (بار منفی)

و نوترون (بدون بار و خنثی).

الکترون‌ها به دور مولکول‌های خود می‌چرخند، مانند سیاراتی که به دور یک ستاره می‌چرخند.گاهی اوقات یک الکترون در فضا آزاد می شود و وقتی این کار را انجام می شود، یک یون با بار مثبت از خود به جای می گذارد که تنها هدف آن در زندگی پر کردن فضای خالی الکترون کوچک از دست رفته اش است.

به عبارت دیگر: می خواهد یک الکترون جایگزین را از مولکول دیگر بدزدد. به دلیل تفاوت در ساختار مولکولی (تعداد الکترون ها در بیرونی ترین مدار، قدرت و ساختار پیوندهای الکترونی، و غیره) برخی از مواد بسیار راحت تر از بقیه الکترون ها را از دست می دهند.

با این درک اولیه از رفتار یون های مثبت و منفی در ذهن شما، اجازه دهید نگاهی به 8 مزیت برتر آباژور سنگ نمک بیندازیم.

 

1. آباژور سنگ نمک هوا را تمیز و خوشبو می کنند.

احتمالاً شناخته شده ترین  کاربرد و مزیت – و دلیل استفاده اکثر مردم از آنها – به دلیل قدرت باورنکردنی آنها در حذف گرد و غبار، دود سیگار و سایر آلاینده ها از هوا است. می‌پرسید: «آنها چگونه این کار را انجام می‌دهند؟» “آیااین فقط یک تکه نمک بزرگ با یک لامپ در داخل آناست، درست استیا خیر؟؟؟؟”خوب بله، اما نه. چیزهای خیلی بیشتر از این در آن وجود دارد.

جواب.

لامپ‌های نمکی هوا را از طریق نیروی رطوبت سنجی تصفیه می‌کنند، به این معنی که مولکول‌های آب را از محیط اطراف جذب می‌کنند و سپس آن مولکول‌ها – و همچنین هر ذرات خارجی که ممکن است حمل می‌کنند – را به کریستال نمک جذب کنند. همانطور که آباژورهااز گرمای تولید شده توسط لامپ داخل گرم می شود، همان آب دوباره به هوا تبخیر می شود و ذرات به دام افتاده گرد و غبار، گرده، دود و غیره در ساختار نمک به انداخته می شوند.

2. کاهش علائم آلرژی و آسم

از آنجایی که آباژورهای سنگ نمک ذرات میکروسکوپی گرد و غبار و انواع الایندهها رو درهوای خانه،کپک و موارد مشابه را از هوای اطراف پاک می کنند، قرار دادن یک یا دو لامپ در اتاق هایی که بیشترین زمان را در آن می گذرانید می تواند به طور جدی علائم آلرژی را کاهش دهد. حتی افرادی که از آسم رنج می برند باید بعد از یک یا دو هفته متوجه تفاوت بزرگی در کنار این آباژورها می شوند.

 

3. سرفه را تسکین می دهد.

هنگامی که آباژورهای سنگ نمک صورتی گرم می شود و چرخه رطوبتی ذرات معلق در هوا را آغاز می کند، بار مولکول های آزاد شده را نیز تغییر می دهد. اکثر خانه ها مملو از یون های دارای بار مثبت هستند که برای سلامتی افراد مفید نیستند. یون های مثبت توسط تعدادی چیز ایجاد می شوند، اما منبع اصلی برای اکثر ما از وسایل الکترونیکی ماست.

یکی از مضرات تنفسی یون‌های مثبت زیاد در هوا این است که مژک‌ها (موهای میکروسکوپی) که نای (معروف به نای) را پوشانده‌اند، کند می‌شوند و برای جلوگیری از ورود آلودگی‌ها به ریه‌ها کار نمی‌کنند.

همانطور که آباژورهای سنگ نمک آب و ذرات هوا را جذب می کند، یون های مثبت را نیز با خود می برد. سپس، هنگامی که نمک گرم شده، بخار آب تمیز شده را به هوا باز می‌گرداند، یون‌های منفی را نیز دفع می‌کند که تأثیر معکوس بر راه‌های هوایی ما دارند – این فرایند که همان افزایش فعالیت مژگانی برای تمیز نگه داشتن ریه‌ها نام دارد.

همه اینها به این معنی که علاوه بر حذف آلاینده ها از هوا، آباژورهای سنگ نمک صورتی همچنین به بدن شما کمک می کند تا هوا را به طور موثرتری فیلتر کند تا ذرات خارجی که تنفس می کنید وارد ریه های شما نشوند.

4.افزایش سطح انرژی.

رانندگی در حومه شهر با پنجره‌های پایین،

گذراندن وقت در ساحل یا کمپینگ در کوهستان،

یا صرف دوش گرفتن اول صبح،

همه چیزهایی هستند که به نظر بسیاری از مردم نشاط‌بخش است.

تصادفی نیست که همه اینها فعالیت هایی هستند که ما را در معرض افزایش غلظت یون های منفی مانند یون های تولید شده توسط آباژور های سنگ نمک قرار می دهند. واقعیت این است که یون های مثبت انرژی بدن ما را کاهش می دهند. متأسفانه، برای ما بسیار رایج است که سعی کنیم مشکل را کاملاً چیز دیگری تشخیص دهیم.

اگر مدام احساس خستگی می‌کنید و دلیل آن را نمی‌دانید، سعی کنید یک چراغ آباژور سنک نمک را در اتاق یا اتاق‌هایی که بیشترین زمان را در آن سپری می‌کنید نگه دارید. بعد از حدود یک هفته، باید متوجه تفاوت شوید.

 

5.خنثی کردن اشعه الکترومغناطیسی.

امروزه، بیشتر ما در اقیانوسی از تشعشعات الکترومغناطیسی (EM) زندگی می کنیم . که از وسایل الکترونیکی ما (یعنی تلویزیون، کامپیوتر، تلفن همراه، تبلت، لوازم خانگی، استریو و غیره) جاری می شود. در حالی که آنها ممکن است نامرئی باشند، اثرات طولانی مدت قرار گرفتن در معرض EM می تواند بسیار جدی باشد. قرار گرفتن مداوم در معرض تابش EM برای افزایش سطح استرس، ایجاد خستگی مزمن و کاهش پاسخ ایمنی بدن و موارد دیگر شناخته شده است.

همانطور که آباژورهای سنگ نمک،یون های منفی را در هوا منتشر می کنند، تابش الکترومغناطیسی را خنثی می کنند. یکی از آنها را در کنار کامپیوتر، تلویزیون، و هر وسیله الکتریکی دیگری که مرتباً از آن استفاده می‌کنید،قرار دهید تا خطر احتمالی  را برای خود و خانواده‌تان کاهش دهید.

 

6.خواب بهتر و راحتتر.

یکی دیگر از عوارض جانبی که ناشی از قرار گرفتن بیش از حد در معرض یون های مثبت در هوا است. این است که خواب با کیفیت را از شما سلب می کند. این به این دلیل اتفاق می افتد که آن ذرات با بار مثبت در واقع می توانند خون و اکسیژن رسانی به مغز را کاهش دهند . در نتیجه الگوهای خواب نامنظم ایجاد کنند.آباژورهای سنگ نمک مولدهای طبیعی یون منفی هستند، بنابراین می توانند به رفع این مشکل کمک کنند. برای بهبود کیفیت هوا، یک یا دو اتاق را در اطراف اتاق خواب خود نگه دارید تا بتوانید شب بهتری بخوابید.

7. بهبود خلق و خو و تمرکز.

آباژورهای سنگ نمک یالامپ های نمکی یک راه عالی برای بهبود طبیعی خلق و خوی شما یا کمک به آرامش در پایان روز هستند. در عین حال و در طرف مقابل، این لامپ ها برای بهبود تمرکز عالی هستند. باز هم،به دلیل تأثیر یون های منفی بر بدن شما، بهبود خون و اکسیژن رسانی به مغز و سایر اندام ها، و همچنین افزایش سروتونین – که انتقال دهنده عصبی است که به ما (به معنای واقعی کلمه) احساس خوشحالی می بخشد.

8. درمان اختلال عاطفی فصلی.

علاوه بر تولید یون‌های منفی که سطح خلق و خو و انرژی را بهبود می‌بخشد. نور نرم و طبیعی که توسط یک لامپ نمک صورتی ساطع می‌شود به اندازه کافی به درخشش گرم آفتاب نزدیک است. که حتی می‌توان از آنها برای تسکین علائم اختلال عاطفی فصلی استفاده کرد.

نحوه تهیه  و خرید انواع آباژور سنگ نمک ؟

فروشگاه اینترنتی امیر استون به عنوان عرضه کننده انواع نمک طبیعی( انوع نمک صورتی و نمک آبی ) و محصولات نمکی از قبیل آباژورنمکی و صابون نمک،تلاش می کند تا بهترین محصولات را با بهترین کیفیت و مناسبترین قیمت به دست مصرف کنندگان عزیز  در سراسر کشور برساند.با توجه به امکانات و نیروی متخصصی که در مجموعه فروشگاه اینترنتی امیر استون وجود دارد،شما خریدی امن و تضمینی خواهید داشت.برای خرید انواع نمک طبیعی و محصولات نمکی به لینک زیر مراجعه کنید.

فروشگاه نمک طبیعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =