خواص سنگ نمک

خواص سنگ نمک | امیراستون

 

نمک یک عنصر اساسی غذاهای مختلف است که طعم خاصی را به غذا القا می کند. به زبان ساده، نمک جزء ضروری آشپزی است، ما حتی نمی توانیم یک غذا را بدون آن تصور کنیم. سنگ نمک اصطلاح دیگری برای هالیت معدنی است که اغلب کلرید سدیم نامیده می شود و دارای فرمول شیمیایی NaCl است. سنگ نمک عمدتاً بی رنگ یا حتی سفید است اگرچه رنگ آن می تواند از آبی روشن، آبی تیره، بنفش تا صورتی، قرمز، نارنجی، زرد یا خاکستری بر اساس مقدار کل و نوع ناخالصی های موجود در آن متفاوت باشد. تبخیر آب شور از طریق توده‌های آبی بزرگ مانند دریاهای حاشیه داخلی، خلیج‌های محصور و مصب‌های رودخانه در مناطق نیمه‌خشک که واقعاً در ذخایر عظیمی دیده می‌شود،باعث انباشت این ماده معدنی گرانبها به مدت سالهای مدید شده و این ماده ارزشمند را به وجود اورده است.

خواص بینظیر سنگ نمک معدنی

  1. هضم را بهبود می بخشد

به گفته دکتر واسانت لاد، سنگ نمک هضم غذا را بهبود می بخشد و یک راه طبیعی برای تسکین درد معده است. می توانید چند کریستال سنگ نمک و برگ نعناع تازه را به یک لیوان اب اضافه کنید و از فواید آن بهره مند شوید. پزشکان بر این باورند که نمک سنگ را می‌توان برای درمان عفونت‌های معده نیز استفاده کرد و به کرم‌زدایی نیز کمک می‌کند.

  1. متابولیسم را افزایش می دهد.

    افزایش متابولیسم بدن
    افزایش متابولیسم بدن

متابولیسم به واکنش های شیمیایی خاصی در بدن ما اشاره دارد که به حفظ سلامت سلول ها و ارگانیسم ها کمک می کند. دکتر مانوج آهوجا از بیمارستان فورتیس می‌گوید: سنگ نمک می‌تواند برای تحریک متابولیسم بدن و در نهایت بهبود عملکرد بدن استفاده شود.همچنین متابولیسم سنگ نمک می تواند برای تحریک متابولیسم بدن شما استفاده شود.

  1. تثبیت فشار خون.

پزشکان می گویند: «سنگ نمک با حفظ تعادل فشار خون بالا و پایین به تثبیت فشار خون کمک می کند. برای افراد مبتلا به فشار خون، جایگزین بهتری برای نمک خوراکی است زیرا سرشار از پتاسیم است.

 

  1.  تقویت ایمنی

سنگ نمک می تواند ثابت کند که برای ایمنی شما نیز معجزه می کند. به گفته دکتر انجو سود،نمک سنگ تمام مواد معدنی ضروری را فراهم می کند و سیستم ایمنی بدن را بسیار بهبود می بخشد.پ

  1. سینوس را درمان می کند.

    سینوس و سینوزیت
    سینوس و سینوزیت

نمک سنگ برای افرادی که از مشکلات تنفسی و سینوس رنج می برند مفید است. غرغره سنگ نمک باعث تسکین گلودرد، سرفه خشک و لوزه ها می شود یا سنگ نمک را در آب حل کرده و بخار را استنشاق کنید.

  1. کاهش وزن.

نمک معملی سفره را کنار بگذارید و به  سراغ سنگ نمک بروید. دکتر انجو سود می‌گوید: «نمک سنگ با فعال کردن مجدد انسولین میل به شکر را کاهش می‌دهد و در نتیجه منجر به کاهش وزن می‌شود». می توانید به جای نمک خوراکی، مقداری سنگ نمک روی غذاهایتان بپاشید

  1. خواب را تنظیم می کند

به گفته متخصصان، خواب کمتر از 8 ساعت در روز می تواند تأثیر شدیدی بر عملکرد بدن شما بگذارد. بدن ما برای استراحت و ریکاوری از کار روزانه به حداقل ۸ ساعت نیاز دارد. دکتر آهوجا می گوید: “سنگ نمک سطح ملاتونین را تنظیم می کند و در نتیجه چرخه خواب ما را تنظیم می کند.”

  1. بهبود پوست سالم.

 دکتر آشوتوش گوتام می گوید: « سنگ نمک  برای پاکسازی پوست و خلاص شدن از شر منافذ مسدود شده عالی است. در صورت استفاده خارجی، سموم را از بدن خارج می کند. یک قاشق غذاخوری سنگ نمک را با پاک کننده معمولی خود مخلوط کرده و به عنوان شستشوی صورت استفاده کنید.به همین سادگی…

9. ورم را کاهش می دهد.

ورم اساساً تورم ناشی از احتباس مایعات است، یعنی زمانی که مایع اضافی در بافت های بدن به دام افتاده است. دکتر آشوتوش گوتام پیشنهاد می کند: «پاهای خود را در یک سطل آب با سنگ نمک خیس کنید تا از شر تورم و التهاب خلاص شوید».

10.لایه برداری پوست

تجمع سلول های مرده پوست باعث تیرگی، زبری و پیری پوست می شود. دکتر انجو سود می گوید: از سنگ نمک برای لایه برداری پوست و خلاص شدن از شر پوست مرده استفاده کنید.

نحوه تهیه  و خرید سنگ نمک معدنی اصل

فروشگاه اینترنتی امیر استون به عنوان عرضه کننده انواع نمک طبیعی و معدنی ( انوع نمک صورتی و نمک آبی ) و محصولات نمکی از قبیل  نمک حمام  و انواع آباژورنمکی در شکل ها و اندازه های متفاوت و… ،تلاش می کند تا بهترین محصولات را با بهترین کیفیت و مناسبترین قیمت به دست مصرف کنندگان عزیز  در سراسر کشور برساند.با توجه به امکانات و نیروی متخصصی که در مجموعه فروشگاه اینترنتی امیر استون وجود دارد،شما خریدی امن و تضمینی خواهید داشت.برای خرید انواع نمک طبیعی و محصولات نمکی به لینک زیر مراجعه کنید.

فروشگاه نمک طبیعی

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 13 =