خواص نمک آبی

خواص نمک آبی | امیر استوان

نمک آبی (گوهر آبی )نوعی از نمک است که در تمام دنیا با نام پرشین بلو سلت شناخته شده است.این نمک لاکچری و معجزه آسا تنها در معادن ایران یافت میشود . شاید تا چندین سال قبل کسی از خواص این ماده مفید خبر نداشت. اما رفته رفته با پیشرفت تکنولوژی و کشف فواید با ارزش این نمک،در سراسر جهان با نام نمک آبی ایرانی شناخته شد.امروزه بخش عمده ای از این ماده ارزشمند به کشورهای دیگرصادر می شود و به عنصری ضروری و لاکچری در تمام رستوران ها و فروشگاه های بزرگ سراسر دنیا تبدیل گشته است.

در بین تنوع زیادی از انواع سنگ نمک،نمک آبی کمیاب ترین و لاکچری ترین نوع نمک است که در بهترین رستوران های دنیا از آن استفاده می کنند.

در میان تنوع زیادی از انواع نمک کمیاب ترین و بارزش ترین نمک، نمک آبی  ایرانی می باشد.نمک آبی ایرانی برخلاف نمک دریایی که از حوضچه های نمک استخراج می گردد ، انباشتی  و ته نشستی از  نمک  ابی کرستالی است که کریستال های آن در حدود 250 میلیون سال پیش در دریاها و دریاچه  ها شکل گرفته است.این نمک آبی نادر و ارزشمند در اثر تبخیر دریاها و دریاچه های تشکیل شده است.
نمک آبی رنگ ابی رنگ خود را از ماده معدنی کلرید پتاسیم بدست آورده است ، که به روش  کاملا طبیعی در ساختارهای  بلوری نمک  آبی ایجاد شده است – در اینجا هیچ افزودنی مصنوعی   از قبیل رنگ مصنوعی وجود ندارد و رنگ آن ترکیبی از خود نمک آبی است.

سنگ نمک آبی سمنان از معادن و کوههای استان سمنان در شمال ایران و به طور خاص در رشته کوه های این منطقه زیبا استخراج می گردد.

خواص درمانی  نمک کریستالی آبی

  • خاصیت ضد عفونی و ضد باکتری.

ترکیب آب و نمک آبی معدنی یک محلول بسیار قوی و ضد عفونی کننده ایجاد می کند. محلول ساخته شده با نمک آبی کریستالی ،خاصیت میکروب کشی و ضدعفونی کننده و کاربرد‌های بسیاری دارد. از جمله فواید این محلول شگفت انگیز،نگهداری مواد غذایی و خوراکی ، ضدعفونی کردن دهان و دندان ها ، کنترل   و درمان عفونت گلو و سرماخوردگی و ضدعفونی کردن پوست می باشد.

بنابر یافته‌های علوم پزشکی نوین و طب سنتی ، دهان  انسان محل تجمع انواع میکروبها و باکتریها است که بر اثر مصرف  نمک پیش و در حین غذا، آنها برطرف می‌شوند و ازبین می روند.

  • تنظیم فشار خون با نمک آبی.

اگرچه بارها به ما گفته شده که مصرف نمک می تواند در ابتلا به فشار خون نقش زیادی داشته باشد.و همیشه پزشکان حتی در مصرف کم نمک هم به ما تذکر می دهند. اما اخیرا نتایج تحقیقات انجام شده توسط پزشکان آمریکا خلاف این مطلب را اثبات کرده است.

پزشکان  و دانشمندان دانشگاه “USC” کالیفرنیا در گزارش جدید خود اثبات کرده اند  که “پتاسیم” موجود در “نمک طبیعی” بخصوص نمک آبی کریستالی که پتاسیم زیادی دارد، خطر ابتلاء به فشار خون را کاهش می‌دهد همچنین پتاسیم موجود در نمک و مواد حاوی این یون به دفع سریع سدیم اضافی در بدن و کاهش سطح فشار خون کمک می‌کند.

  • تنظیم تعادل بدن.

سطح سدیم پایین در بدن، شایع ترین عدم تعادل الکترولیت است. شاید در ابتدا امراین موضوع کمی عجیب به نظر برسد وقتی بدانیم که بدن ما الکتریسیته تولید می کند. نمک مصرف شده و موجود در بدن که به آن الکترولیت گفته می شود، ترکیبی یونی است که در آب، به بارهای الکتریکی مثبت و منفی شکسته می شود و سپس فعالیت الکتریکی بدن را موجب می شود. این فعالیت الکتریکی بسیار حیاتی برای هماهنگی عضلات بدن، عملکرد بهتر قلب، جذب بهتر مایعات، عمل دفع و عملکرد سیستم عصبی لازم و حیاتی  می باشد.

معمولا افراد به دلیل تعرق، بیماری، استعمال دارو یا دلایل دیگر، الکترولیت های درون بدن را از دست می دهند. و اینجاست که مصرف نمک آبی نقش بسزای در تنظیم تعادل بدن دارد.

  • ضد استرس.

مطالعات دانشمندان  آمریکایی نشان می دهد که مصرف مقدار مناسبی از  نمک طبیعی بخصوص نمک آبی  در شرایط استرس زا و تنش زا، سبب افزایش هورمون اکسی توسین می گردد. این هورمون عامل  ایجاداحساس خوب، شادی است.

 

  • کمک به هضم غذا.

آب دهان (یا همان بزاق) از غدد بزاقی تولید و جاری می‌شوند .هرچه که بزاق بیشتر با غذا مخلوط و ترکیب شوند ، غذا زودتر از گلو پایین رفته و زودتر هضم می‌شود. با مصرف و ورود نمک در دهان، غده‌های موجود اطراف دهان را تحریک می‌کند . این امر به ترشح آنها سرعت می دهد و بزاق بیشتری تولید می شود. به همین دلیل، غذا را زودتر هضم  و اماده می‌کند.

  • رفع برخی از مشکلات تنفسی

با نمک آبی بهرمندی از فواید بینظیرنمک آبی فقط به مصرف آن ختم نمی شود.امرزه در سراسر دنیا اتاق های بزرگی از را به اسم نمک درمانی و هالوتراپی ایجاد کرده اند. دراین روش بیمارهای که دارای مشکلات تنفسی هستند را در اتاق های پوشیده از نمک میگذارندو بدن بیمار را با نمک طبیعی می پوشانند.در این مرحله هوای دارای ذرات نمک را استشمام می‌کند. بر طبق نظر “انجمن ریه” واقع درآمریکا، یک نظریه مشهور در مورد چرایی ونحوه عملکرد نمک‌ درمانی (هالوتراپی) است. که ذرات کوچک نمک در هنگام استنشاق، آب را به مجاری تنفسی و ریه‌ها منتقل کرده و مخاط را نازک می‌کنند. این عمل باعث تسهیل سرفه‌های خشک بیماران  و بهبود دستگاه تنفسی  بیماران می‌شود.

  • افزایش ایمنی بدن.

نمک طبیعی بخوص نمک آبی یکی از مواد غذایی ضروری  و حیاتی برای فعالیت بدن است که برای عملکرد صحیح  و مناسب مغز و متابولیسم بدن انسان، لازم و حیاتی  می باشد. مصرف نمک طبیعی آبی که معمولاً از سنگهای نمک معدنی به دست می‌آید. که نه‌تنها برای سلامتی مضر و زیان آور نیست بلکه بر اساس منابع  و داده های طب سنتی قدیم و منابع روایی و داده های پزشکی نوین، در بدن انسان مانند یک پادزهر بسیار قوی عمل کرده و خطرابتلا به بسیاری از امراض و بیماریها از جمله بیماریهای قلبی، کلیوی و کبدی و پوستی را برطرف می کند.

از دیگر فواید نمک آبی می توان به  فواید زیر اشاره کرد:

  1. درمان مشکلات عصبی

  2. کنترل فشار خون بالا و فشار خون پایین

  3. درمان نارسایی کبد و کلیه

  4. درمان مشکلات قلبی و عروقی

  5. بهبود و درمان کلسترول بالا و پایین

  6. کنترل قند و چربی خون

  7. درمان گرفتگی عضلات و اسپاسم عضلانی

  8. و درمان افسردگی و کاهش استرس

نحوه تهیه و خرید نمک آبی

فروشگاه اینترنتی امیر استون به عنوان عرضه کننده انواع نمک طبیعی نمک طبیعی( انوع نمک صورتی و نمک آبی ،سنگ نمک های معدنی و دل نمک ) و محصولات نمکی از قبیل آباژور نمک و صابون نمک و… تلاش می کند تا بهترین محصولات را با بهترین کیفیت و مناسبترین قیمت به دست مصرف کنندگان عزیز  در سراسر کشور برساند.با توجه به امکانات و نیروی متخصصی که در مجموعه فروشگاه اینترنتی امیر استون وجود دارد،شما خریدی امن و تضمینی خواهید داشت.برای خرید انواع نمک طبیعی و محصولات نمکی به لینک زیر مراجعه کنید.

فروشگاه نمک امیراستون

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =