خواص نمک معدنی برای پوست و مو

خواص نمک معدنی برای پوست و مو | امیر استون

نمک یک عنصر اصلی  و طعم دهنده در آشپزخانه های ما برای چاشنی غذاها است، اما می توانید این ماده ارزشمند را به حمام خود اضافه کنید تا مقداری از آن را در فرایند زیبایی خود یعنی نمک برای مو و نمک معدنی برای پوست بکار ببرید، تااز  فواید اصلی نمک معدنی برای  پوست، مو و ناخن نیز بهره داشته باشید.تعجب نکنید اگرچه نمک معدنی بیشتر برای مصارف خوراکی ودرمانی بکار می رود،اما مصارف متعدد دیگری هم در عرصه زیبایی دارد.ساخت قالبهای نمکی یا همان نمک حمام امروزه رواج زیادی دارد.استفاده از انواع نمک چه نمک صورتی و چه نمک آبی در عرصه زیبایی بخشی از نقش خوراکی خود را به مصارف صنعتی و درمانی زیبایی داده است.

دکتر جاشوا زیچنر، متخصص پوست نیویورک، مدیر تحقیقات زیبایی و بالینی درماتولوژی در بیمارستان Mount Sinai می گوید: نمک های طبیعی  معدنی مملو از مواد معدنی مانند پتاسیم، منیزیم و کلسیم هستند که می توانند به کاهش التهاب، روشن شدن و حتی تقویت پوست کمک کنند.نمک معدنی  نیز لایه بردار خوبی است و خاصیت ضد میکروبی دارد.

در اینجا 10 روش مورد تایید پزشکان زیبایی برای استفاده از نمک معدنی در روتین زیبایی شما آورده شده است:

1.ماسک متعادل کنند:

ترکیب نمک معدنی و عسل هر دو دارای خواص ضد التهابی برای تسکین پوست واز بین بردن  جوش‌ها و سوزش هستند. آنها همچنین به حفظ هیدراتاسیون در لایه های پوست که بیشتر مورد نیاز است کمک می کنند.

2.اسکراب ملایم بدن

نمک  معدنی یک لایه بردار طبیعی است که پوست مرده را از بین می برد. همچنین دارای مواد معدنی برای نرم کردن پوست و بازگرداندن آبرسانی به پوست است.

3. حمام نمک معدنی آرامش بخش

نمک معدنی، کثیفی و سموم را جذب می کند و منافذ پوست شما را عمیقا تمیز می کند. محتوای معدنی نمک به بازیابی سد محافظ در پوست کمک می کند و به حفظ رطوبت آن کمک  زیادی می  کند.

4. درمان و ضد شوره سر با نمک معدنی

نمک  معدنی به شل شدن و از بین بردن پوسته های موجود کمک می کند و در عین حال گردش خون را برای داشتن پوست سر سالم تحریک می کند. این ماده همچنین روغن و رطوبت اضافی را جذب می کند تا از رشد قارچ جلوگیری کند و ریشه شوره سر را مهار کند.

5. نمک معدنی یک سفید کننده دندان طبیعی

جوش شیرین  ونمک هر دو ساینده های ملایمی هستند که به از بین بردن لکه ها و درخشان شدن دندان ها کمک می کنند. نمک همچنین حاوی منبع طبیعی فلوراید است که برای دندان ها و لثه های شما یک امتیاز است.

6. نمک معدنی یک دهانشویه طبیعی

نمک  معدنی طبیعی میتواند به عنوان یک ضدعفونی کننده برای از بین بردن باکتری هایی که می توانند باعث بوی بد دهان و التهاب لثه شوند، عمل کند.

7.نمک معدنی وروشن کننده ناخن

نمک کوتیکول ها و پوست را نرم می کند و ناخن ها را تقویت می کند.  ترکیب نمک وجوش شیرین و لیمو باعث کاهش زردی و لکه‌ها می‌شوند تا ناخن‌های شما درخشان‌تر و سالم‌تر به نظر برسند.

8. درمان پف کنندگی چشم با نمک معدنی

با فواید ضدالتهابی نمک معدنی ، پف دوربر  چشم را تسکین دهید و مایعات اضافی را جذب کنید.

امتحان کنید: یک قاشق چایخوری نمک را با دو فنجان آب گرم مخلوط کنید تا نمک حل شود. یک گرد پنبه ای را از وسط نصف کنید سپس آن را در محلول خیس کنید و دور چشمان خود قرار دهید – هر جا که احساس پف کردید ارام ارام بر روی پوست بمالید.

 

9. بهبود لک صورت با نمک معدنی

با استعمال نمک معدنی برروی صورت چربی اضافی را پاک کنید و با مزایای ضد میکروبی نمک معدنی از آکنه جلوگیری کنید.

امتحان کنید: یک فنجان آب گرم را با یک قاشق غذاخوری نمک معدنی مخلوط کنید تا هر دو حل شوند. از یک بطری اسپری برای مه پاش کردن روی پوست استفاده کنید یا با استفاده از یک پد پنبه ای روی آن بکشید.مواظب باشید که در چشمانتان نرود.

 

10. با این ماسک فوراً از شر جوش های سر سیاه خلاص شوید

دیدن جوش های سر سیاه روی پوست می تواند بسیار ناامید کننده باشد. آن نقاط سیاه و آزاردهنده کوچک روی بینی و چانه شما واقعاً می تواند پوست شما را ناخوشایند  کند. پوست بدون لک و شفاف ممکن است در چنین مواقعی دست نیافتنی به نظر برسد، اما امیدتان را از دست ندهید و وسوسه نشوید که آنها را فشار دهید زیرا این امر می تواند پوست را بیشتر تحریک کند.و منجر به لک های می گردد که ممکن است به راحتی از بین نروند.در اینجا مصرف نمک معدنی به صورت پودر می تواند خیلی مفید واقع گردد.شما می توانید نمک معدنی پودر شده را تهیه کرده و از ان برای ساخت ماسک خانگی استفاده کنید.

نحوه تهیه  و خرید نمک معدنی ؟

فروشگاه اینترنتی امیر استون به عنوان عرضه کننده انواع نمک طبیعی( انوع نمک صورتی و نمک آبی ) و محصولات نمکی از قبیل آباژورنمکی و صابون نمک و… ،تلاش می کند تا بهترین محصولات را با بهترین کیفیت و مناسبترین قیمت به دست مصرف کنندگان عزیز  در سراسر کشور برساند.با توجه به امکانات و نیروی متخصصی که در مجموعه فروشگاه اینترنتی امیر استون وجود دارد،شما خریدی امن و تضمینی خواهید داشت.برای خرید انواع نمک طبیعی و محصولات نمکی به لینک زیر مراجعه کنید.

فروشگاه امیر استون

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =