درمان قارچ پوستی

درمان قارچ های پوستی | امیراستون

 

بسیاری از افراد حداقل یک بار در زندگی خود از عفونت قارچی رنج می برند. بهداشت نامناسب، رطوبت و آب و هوای گرم از عوامل احتمالی عفونت های قارچی هستند. دلیل شایع بودن خارش پای ورزشکاران به دلیل محیط مرطوب و بدون هوای تازه است، این عوامل به قارچ پوستی که معمولاً روی پوست وجود دارد اجازه می دهد تکثیر شود و به طور غیرقابل کنترلی رشد کند. بسیاری از قارچ‌هایی که باعث این عفونت‌ها می‌شوند در حال حاضر در برابر انواع تهاجمی‌تر داروها مقاوم شده‌اند. در حالی که داروهای بدون نسخه و کرم های ضد قارچ به راحتی در بازار موجود است، اکثر عفونت های قارچی به درمان های خانگی بسیار مثبت پاسخ می دهند. در پایین نگاهی به برخی از آنها بیاندازیم.

شایع ترین عوامل خطر برای ایجاد عفونت های قارچی:

1.زندگی در آب و هوای گرم و مرطوب، تعریق بیش از حد یا پوشیدن لباس های مرطوب می تواند منجر به ایجاد عفونت های قارچی شود.

2.نقص ایمنی به دلیل بیماری های زمینه ای مانند دیابت، HIV، سرطان و غیره می تواند باعث عفونت قارچی شود.

3.زندگی در محیط های ناپاک و رعایت نکردن بهداشت فردی می تواند باعث عفونت قارچی شود.

4.پوشیدن لباس های کثیف مانند جوراب های کثیف و لباس های زیرین می تواند منجر به عفونت های قارچی شود.

5.پوشیدن لباس های خیلی تنگ می تواند باعث تعریق شود و رطوبت لازم برای رشد سریع قارچ ها را فراهم کند.

6.چاقی می تواند منجر به عفونت قارچی شود. رطوبت را می‌تواند در چین‌های پوستی حفظ کند و زمینه‌ای برای رشد قارچ فراهم کند.

7.استرس می تواند ایمنی ما را بیشتر به خطر بیاندازد و منجر به عفونت های قارچی شود.

8.تغییرات هورمونی در بارداری می تواند منجر به عفونت واژن شود.

عفونت های قارچی چگونه گسترش و  پخش می شوند؟

درمان قارچ های پوستی | امیراستون

قارچ‌ها با تولید هاگ‌ها گسترش می‌یابند که می‌توانند در لایه ها و  ترک‌های پوست نفوذ کنند، اما معمولاً مشکلی ایجاد نمی‌کنند و توسط سیستم ایمنی بدن کنترل می‌شوند. رشد قارچ به طور طبیعی توسط میکروارگانیسم‌های دیگری که در بدن ما زندگی می‌کنند کنترل می‌شود، اما عوامل مختلفی می‌توانند منجر به عفونت شوند. به عنوان مثال، برفک واژن  در زنان اغلب در نتیجه مصرف آنتی بیوتیک هایی ایجاد می شود که سایر میکروارگانیسم هایی را که مخمر کاندیدا را تحت کنترل نگه می دارند، از بین می برد. همچنین، اگر سیستم ایمنی بدن شما، شاید به دلیل یک بیماری، به خطر بیفتد، ممکن است یک قارچ رشد کند و باعث عفونت شود. تغییرات هورمونی در بارداری و سطوح بالای قند خون در بیماران دیابتی نیز می تواند بر تعادل میکروبی تأثیر بگذارد و باعث گسترش عفونت قارچی شود.

جلوگیری و درمان با نمک صابون نمک و حمام نمک

بسیار رایج است که مردم از مصرف نمک اجتناب کنند. زیرا مصرف زیادمی تواند باعث نفخ شود و به فشار خون بالا کمک کند. اما نمک برای پوست شما معجزه می کند. چه در اقیانوس شنا کنید یا از معجون اثربخش ان  در خانه استفاده کنید، آب نمک می تواند به پوست شما کمک کند وتاثیر معجزه اسا داشته باشد.متخصصین پوست با تجربه در موسسه جراحی پوست و پوست چندین فواید آب نمک را برای پوست را برای بهرمندی شما عزیزان به اشتراک گذاشته اند.

یک درمان عالی برای شرایط مختلف پوست

منیزیم، کلسیم و پتاسیم همگی مواد معدنی دوستدار پوست هستند که در نمک معدنی صورتی یافت می شوند. این مواد معدنی فواید بسیار خوبی از آب نمک هستند زیرا به مبارزه با باکتری های مولد آکنه، عفونت های پوستی و تسریع روند بهبودی کمک می کنند.

کسانی که پوست چرب دارند می توانند از شستشو با محلول آب شور با توانایی های کاهش رطوبت آن سود ببرند که می تواند به کنترل چربی اضافی که منجر به مسدود شدن منافذ می شود کمک کند.

اگر اگزما دارید، می‌توانید با استفاده از آب نمک در روتین مراقبت از پوست خود سود ببرید، زیرا منیزیم یک ماده معدنی ضد التهابی و ضد میکروبی است که خارش را کاهش می‌دهد و رطوبت باکتری‌ها و قارچ‌هایی که باعث اگزما می‌شوند را کاهش می‌دهد.

لایه برداری ملایم با نمک حمام و صابون نمک

نمک معدنی محلول در اب  علاوه بر عنصر اسکراب، به عنوان یک لایه بردار عالی عمل می کند که منافذ را برای تمیزی عمیق تر باز می کند، گردش خون را افزایش می دهد و به پوست شما اجازه می دهد مرطوب کننده ها و سایر درمان ها را بهتر جذب کند. اگر پوست حساسی دارید، به جای استفاده از صابون نمک  بر روی صورت که پوست نازک‌تر و راحت‌تر تحریک می‌شود، باید از آب نمک برای بدنتان استفاده کنید.

 

اسکراب جوان کننده

اگر پوست حساسی ندارید و به دنبال داشتن پوستی نرم تر هستید، نمک معدنی و اب نمک را در برنامه مراقبت از پوست خود بگنجانید. یکی از مزایای آب نمک برای پوست این است که به گردش سلول های پوست کمک می کند و به شما کمک می کند تا بافت صورت نرم تری داشته باشید.

درمان ضد شوره سر

لازم نیست فقط برای صورت خود از آب نمک استفاده کنید. شما همچنین می توانید آن را برای موهای خود استفاده کنید. آب نمک به شل شدن و از بین بردن شوره سر کمک می کند و در عین حال گردش خون را برای داشتن پوست سر سالم تر تحریک می کند. همچنین نمک دریا با جذب روغن و رطوبت اضافی به جلوگیری از رشد قارچ کمک می کند.

نحوه تهیه  و خرید نمک  حمام و صابون نمک

فروشگاه اینترنتی امیر استون به عنوان عرضه کننده انواع نمک طبیعی و معدنی ( انوع نمک صورتی و نمک آبی ) و محصولات نمکی از قبیل  نمک حمام  و انواع آباژورنمکی در شکل ها و اندازه های متفاوت و… ،تلاش می کند تا بهترین محصولات را با بهترین کیفیت و مناسبترین قیمت به دست مصرف کنندگان عزیز  در سراسر کشور برساند.با توجه به امکانات و نیروی متخصصی که در مجموعه فروشگاه اینترنتی امیر استون وجود دارد،شما خریدی امن و تضمینی خواهید داشت.برای خرید انواع نمک طبیعی و محصولات نمکی به لینک زیر مراجعه کنید.

فروشگاه نمک طبیعی

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − پانزده =