درمان کم کاری تیروئید با نمک صورتی

درمان کم کاری تیروئید با نمک صورتی | امیر استون

قبل ازبرررسی فواید درمانی نمک صورتی برای درمان کم کاری تیروئید،لازم می باشد که اشنایی مختصری با بیماری کم کاری تیروئید داشته باشیم و سپس به تاثیرات معجزه اسای نمک صورتی در درمان این بیماری می پردازیم.

کم کاری تیروئید چیست؟

یک نوع شرایط و بیماری است که در این حالت هورمون تیروئید کافی در جریان خون وجود ندارد و متابولیسم بسیار کند می شود.

کم کاری تیروئید زمانی اتفاق می افتد که غدد تیروئید شما به اندازه کافی و مورد نیاز بدن هورمون تیروئید را در بدن شما ایجاد و آزاد نمی کند. این باعث می شود متابولیسم شما کند شود و بر کل بدن شما تأثیر  منفی  و مخرب بگذارد.

وقتی سطح تیروئید شما بسیار پایین باشد. به این بیماری میکسدما می گویند.که شدت آن از کم کاری تیروئید عادی، بسیار خطرناکتر می باشد. میکسدما که یک بیماری بسیار جدی است می تواند علائم جدی  و خطرناکی ایجاد کند. این نوع شدید از کم کاری تیروئید، یکی از  تهدید کنندگان جدی و کشنده زندگی انسان است.میکسدماباعث بروز عوارض و بیماری های از جمله:

دمای پایین بدن

کم خونی

نارسایی قلبی

گیجی

کما

علائم کم کاری تیروئید چیست؟

علائم کم کاری تیروئید معمولاً با گذشت زمان – گاهی اوقات سالها به آرامی ظاهر می شود. این علائم ها می توانند شامل موارد زیر باشند:

  • احساس خستگی زیاد در بدن(خستگی شدید).

  • احساس بی حسی و خواب رفتن در دستان و پاها.داشتن یبوست مدوام.افزایش وزن ناگهانی . احساس درد در سراسر بدن (می تواند شامل ضعف عضلانی  در بدن هم باشد).

  • داشتن سطح کلسترول خون بالاتر از حد معمول بدن.

  • احساس افسردگی و کسلی و بی رمقی . عدم تحمل دمای سرد و گرمی بودن

  • داشتن پوست و موهای خشک و شکننده.و همچنین ریزش ناگهانی موی سر

  • تجربه کاهش علاقه جنسی و سردی جنسی.

  • داشتن دوره های قاعدگی مکرر و سنگین. مشاهده تغییرات  ناگهانی وفیزیکی در صورت (از قبیل افتادگی پلک ها و همچنین پف کردن غیر معمول چشم و صورت).

  • صدای پایین تر و خشن تر از معمول و قبلی خودتان.احساس فراموشی

 

چه کسانی در معرض  به کم کاری تیروئید هستند؟

کم کاری تیروئید می تواند افراد را در هر سنی ، جنسیت و قومیت تحت تاثیر قرار دهد. این یک بیماری شایع است ، به ویژه در زنان بالای 60 سال. زنان به طور کلی بیشتر از قبل در زندگی دچار کم کاری تیروئید می شوند.

کم کاری تیروئید چگونه درمان می شود؟

در اکثر موارد ، بیماری کم کاری تیروئید با جایگزین کردن مقداری هورمون که غده های تیروئید(بدن شما) دیگر تولید نمی کند ، درمان  و برطرف می شود. این درمان و روش معمولاً با دارو انجام می شود. کم کاری تیروئید یک بیماری قابل کنترل است و در اکثر موارد جای نگرانی نیست. اما شما باید به طور مداوم دارو مصرف کنید تا میزان هورمون ها در بدن شما تا پایان عمر عادی شود. و به درجه از بالانس  در بدن برسد.بغیر از دارو روشهای دیگر از جمله مصرف نمک صورتی در درمان بیماری کم کاری تیروئید و پر کاری تیروئید نقش چشمگیری دارد.در پایین به چند فایده و درمانی نمک صورتی برای درمان کم کاری تیروئید خواهیم پرداخت.

 درمان کم کاری تیروئید با نمک صورتی:

1.نمک صورتی برای اطمینان از عملکرد مطلوب  و بهتر تیروئید شناخته شده است. نمک صورتی کمبود ید را برطرف کرده و به جلوگیری از کم کاری تیروئید کمک می کند و عملکرد تیروئید را در بدن افزایش می دهد.

2. نمک صورتی همچنین سرشار از سدیم و پتاسیم است. این مواد معدنی برای تسکین علائمی مانند خستگی مزمن و عدم تعادل هورمونی متعدد مورد نیاز است.3. مواد معدنی موجود در نمک صورتی به تولید و ترشح آب گوارش کمک زیادی می کنند. هضم بهتر  و عملکرد بهتر گوارش به تیروئید سالم تر ، با عملکردی مناسب در بدن  تبدیل می شود.4. کم آبی بدن می تواند منجر به سوء تغذیه شود که به نوبه خود بر سلامت تیروئید شما تأثیر می گذارد.

نمک صورتی سطح مایع مطلوب را در بدن تضمین می کند و از کم آبی بدن جلوگیری می کند.5. و اما شاید بهترین دلیل برای استفاه از نمک صورتی در درمان کم کاری تیروئید، طبیعی بودن و بدون عوارض جانبی بودن ان میباشد.نمک صورتی طبیعی است و هیچ گونه مواد شیمیایی مضر در طول فرآیند تصفیه استفاده نمی شود. بنابراین ، احتمال عوارض جانبی به طور کامل نفی می شود.از طرف دیگر استفاده از دارو به صورت مداوم می تواند عوارض جانبی دیگر در بدن ایجاد کند.

سلامت تیروئید سنگ بنای سلامت و تندرستی کلی بدن شماست. نمک صورتی  به عنوان یک درمان طبیعی ، ایمن و موثر برای مشکلات تیروئید مانند پرکاری تیروئید و کم کاری ان شناخته می شود.

نحوه تهیه  و خرید نمک صورتی؟

فروشگاه اینترنتی امیر استون به عنوان عرضه کننده انواع نمک طبیعی نمک طبیعی( انوع نمک صورتی و نمک آبی ،سنگ نمک های معدنی و دل نمک ) و محصولات نمکی از قبیل آباژور نمک و صابون نمک و… تلاش می کند تا بهترین محصولات را با بهترین کیفیت و مناسبترین قیمت به دست مصرف کنندگان عزیز  در سراسر کشور برساند.با توجه به امکانات و نیروی متخصصی که در مجموعه فروشگاه اینترنتی امیر استون وجود دارد،شما خریدی امن و تضمینی خواهید داشت.برای خرید انواع نمک طبیعی و محصولات نمکی به لینک زیر مراجعه کنید.

فروشگاه نمک امیراستون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 8 =