پسوریازیس و حمام نمک

پسوریازیس و نمک حمام | امیر استون

 پسوریازیس و اگزما و نمک حمام

پسوریازیس و اگزما دو مورد از شایع ترین بیماری های پوستی هستند که میلیون ها نفر را تحت تاثیر قرار داده اند. اگزما و پسوریازیس یک بیماری پوستی است که زمانی رخ می‌دهد که سیگنال‌های نادرست در سیستم ایمنی باعث می‌شود سلول‌های پوست خیلی سریع بازسازی شوند. این سیگنال‌ها به نام سلول‌های گلبول‌های سفید خون در سرتاسر بدن به‌دنبال باکتری‌ها و ویروس‌ها می‌گردند، که سپس پاسخ ایمنی را برای خنثی کردن هر ماده خارجی آغاز می‌کنند.

در پسوریازیس، سلول‌های فعال شده در پوست جمع می‌شوند و باعث ایجاد سلول‌های اضافی پوست روی سطح پوست می‌شوند که منجر به ضایعات قرمز، پوسته پوسته و پوسته‌دار دردناکی می‌شود که می‌تواند خارش، ترک خوردگی و خونریزی داشته باشد. علت دقیق پسوریازیس شناسایی نشده است اما عوامل زیادی با این بیماری مرتبط هستند که ممکن است شامل آلرژی غذایی، مشکلات متابولیک، کم کاری تیروئید، استرس، استفاده نادرست از چربی توسط کبد و مشکلات روده بزرگ مانند تجمع سموم باشد.

اگزما

اگزما نیز به عنوان درماتیت نیز شناخته می شود، التهاب پوستی است که منجر به بثورات قرمز، خارش و گاهی اوقات احساس سوزش می شود. محرک های رایج ممکن است شامل دود سیگار، آلودگی، برخی مواد شیمیایی و برخی از انواع آرایش باشد. در اصل، هر ماده ای که با پوست تماس پیدا کند و باعث تحریک شود ممکن است باعث اگزما شود. همچنین برخی از انواع غذاها می توانند باعث اگزما شوند.

محرک های رایج غذایی عبارتند از:

محصولات لبنی، محصولات گندم، تخم مرغ، آجیل، مرکبات، و افزودنی های شیمیایی مواد غذایی مانند نگهدارنده ها و رنگ ها. شدت اگزما بستگی به حساسیت فردی به این غذاها و مواد دارد.اگزما و پسوریازیس اغلب شرایطی مادام العمر هستند، بدون درمان شناخته شده، اما یک راه طبیعی  و سنتی وجود دارد استفاده از  حمام نمک برای کاهش پسوریازیس یا اگزما، در درمان این دو بیماری موثر بوده و باعث کاهش درد و خارش می شود.

درمان با حمام نمک

نمک دارای خواص ضد میکروبی است که ممکن است آن را برای درمان آکنه مفید کند.حمام نمک می تواند راه خوبی برای درمان آکنه در سطح بدن باشد ، مانند پشت یا شانه ها و انواع سطح بدن .نشان داده شده است که حمام های معدنی برای افراد مبتلا به پسوریازیس یا اگزما فواید دارند. آنها می توانند پوسته پوسته شدن، قرمزی و تحریک را کاهش دهند.به گفته انجمن ملی اگزما، افزودن نمک به آب حمام می تواند گزشی را که آب ممکن است باعث ایجاد پوست در هنگام شعله ور شدن شدید شود، کاهش دهد. محتوای منیزیم موجود در نمک معدنی نیز می تواند برای کاهش التهاب پوست مفید باشد.

نمک از خواص ضد عفونی کننده، سم زدایی، پاکسازی و انبوهی از خواص درمانی طبیعی، و دارای طیف وسیعی از فواید است. این ماده معدنی در غذاها مصرف، برای خشک کردن و حفظ مواد موثر است، اما همچنین می تواند به حفظ رطوبت در بدن کمک کند. با محصولات مو، نمک به ساخت بافت کمک می کند. در اسکراب های بدن به لایه برداری، آبرسانی و پاکسازی پوست کمک می کند. و در حمام های آب گرم، نمک به ما کمک می کند تا بدن و ذهن را آرام کنیم.

ثابت شده است که فرو بردن بدن در حمامی پر از آب گرم و نمک یکی از بهترین راه‌ها برای احیای  نیروی خود پس از یک روز طولانی و کاری و خسته کننده است. این روش تقویت کننده سلامت عضلات را تسکین می دهد، پوست را هیدراته می کند، بدن را سم زدایی می کند و تورم داخلی را تسکین می دهد. مواد معدنی ماکرو و کمیاب موجود در نمک ها برای سلامتی ما ضروری هستند و در واقع می توانند در طول یک حمام گرم به جریان خون کمک کرده  که می تواند به تعادل کل بدن کمک کند.

حمام نمک پوست را مرطوب می کند

پسوریازیس و نمک حمام | امیر استون
پسوریازیس و نمک حمام | امیر استون

خیساندن  بدن در محلول نمک گرم، حتی فقط یک بار در هفته به مدت 15 تا 20 دقیقه، مزایای زیادی از نظر بهبود عملکرد بسته شدن منفذ پوست، آبرسانی به پوست و کاهش التهاب دارد. حتی مطالعات نشان می‌دهد افرادی که از مشکلات پوستی مانند پسوریازیس یا اگزما رنج می‌برند، می‌توانند با استحمام منظم با نمک وضعیت خود را بهبود بخشند. مواد معدنی موجود در خیساندن نمک نیز با پاکسازی ناخالصی ها از پوست و متعادل کردن سطوح رطوبت پوست، باعث جوانی و درخشندگی پوست از بیرون می شود.

آب نمک خواص درمانی حیاتی را ارائه می دهد

آب نمک | امیر استون

مطالعات نشان می‌دهد که خیساندن بدن در  نمک معدنی می‌تواند برای ارتقای بهینه‌ترین سطح عملکرد بیولوژیکی و سلولی ما مؤثر باشد. این فرایند همچنین می تواند به هیدراتاسیون داخلی کمک کند و در عین حال به پر کردن الکترولیت های بدن کمک کند. خیساندن  بدن در حمام نمک همچنین به بهبود ایمنی کلی و متعادل کردن سطوح قلیایی / اسیدی ما کمک می کند. این خیسانده های نمکی با خاصیت سم زدایی شدید خود، سموم را از جریان خون خارج می کنند. مزایای اضافی شامل تنظیم قند خون، بهبود سلامت قلب و عروق و تقویت گردش خون و عملکرد عصبی است.

درد را تسکین می دهد

خیساندن بدن و دوش در آب گرم با نمک های اضافه شده حمام می تواند به کاهش انواع درد با کاهش وزن مفاصل و ماهیچه ها کمک کند. این عمل همچنین به بدن ما کمک می کند تا پس از جراحت یا جراحی سریعتر بهبود یابد، زیرا نمک خواص شفابخش طبیعی استثنایی دارد. با دردهای مزمن، حمام نمک مغذی در درمان مسائل مختلف از جمله آرتریت روماتوئید بسیار موثر است. نمک غنی از منیزیم می تواند به کاهش اسپاسم عضلانی و گرفتگی های قاعدگی نیز کمک کند.

نحوه تهیه  و سفارش نمک حمام

فروشگاه اینترنتی امیر استون به عنوان عرضه کننده انواع نمک طبیعی و معدنی ( انوع نمک صورتی و نمک آبی ) و محصولات نمکی از قبیل  نمک حمام  و انواع آباژورنمکی در شکل ها و اندازه های متفاوت و… ،تلاش می کند تا بهترین محصولات را با بهترین کیفیت و مناسبترین قیمت به دست مصرف کنندگان عزیز  در سراسر کشور برساند.با توجه به امکانات و نیروی متخصصی که در مجموعه فروشگاه اینترنتی امیر استون وجود دارد،شما خریدی امن و تضمینی خواهید داشت.برای خرید انواع نمک طبیعی و محصولات نمکی به لینک زیر مراجعه کنید.

فروشگاه نمک طبیعی

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 2 =