تفاوت بین تیروئید کم کار و تیروئید پرکار

تفاوت تیروئید کم کار و تیروئید پرکار | امیر استون

بیماری تیروئید یک بیماری شایعی در بین اعضای هر جامعه است برای مثال  تقریباً 20 میلیون نفر را در ایالات متحده تحت تأثیر قرار داده است،این ارقام از کشوری به کشور دیگری فر ق دارد. با این حال، کارشناسان و پزشکان مربوطه  فکر می کنند که اکثر افراد مبتلا به بیماری تیروئید نمی دانند که به آن مبتلا هستند. واین نااگاهی می تواند بر سیستم بدن شما تأثیر مخرب و زیان آوری  بگذارد، بنابراین تشخیص بسیار مهم و حیاتی  است.وباید هرچه زودتر برای درمان آن اقدام شود.دو نوع اختلال شایع تیروئیدی داریم: پرکاری تیروئید و کم کاری تیروئید.

 

 تیروئید چیست؟

تیروئید غده ای در جلوی گردن شماست. این بخشی از سیستم غدد درون ریز است که هورمون های بدن شما را کنترل می کند. هورمون های تیروئید به متابولیسم چربی ها، پروتئین ها و کربوهیدرات ها کمک  زیادی می کنند و بر حفظ فشار خون، دمای بدن و ضربان قلب موثر است.این بیماری اگر به صورت کم کار یا پر کار در بدن عمل کند،تمام بدن رو تحت تاثیر قرار می دهد.بر اساس تححقیات انجام شده این بیماری در بین زنان نسبت به مردان شایعتر می باشد.

تفاوت بین پرکاری تیروئید و کم کاری تیروئید چیست؟

پرکاری تیروئید به تیروئید پرکار (زمانی که هورمون تیروئید بیش از حد تولید می کند) و کم کاری تیروئید به تیروئید کم کار (زمانی که به اندازه کافی تولید نمی کند) اشاره دارد.اما خوب یک بدن سالم یک بالانسی را بین این دو دارد و غدد تیروئید به اندازه نیاز بدن تولید می کند.اگر کم یا زیاد تولید کند بدن از حالت نرمال خود خارج شده و نیار به اقدام فوری دارد.

این دو بیماری اغلب علائم و نشانه های متفاوتی دارند. اما گاهی اوقات علائم ممکن است همپوشانی داشته باشند. به عنوان مثال، بزرگ شدن تیروئید، به نام گواتر، می تواند در هر دو نوع بیماری تیروئید اتفاق بیفتد. علل و درمان پرکاری تیروئید و کم کاری تیروئید بسیار متفاوت است.

پرکاری تیروئید؟

علائم و نشانه های رایج پرکاری تیروئید عبارتند از:

لرزش دست

کاهش وزن ناگهانی و سریع.

عصبی شدن بی دلیل.

ضربان قلب سریع.مشکل خواب داشتن.

پوست شکننده وحساس.

ضعف عضلانی شدید در تمام بدن

تحریک پذیری.پریودهای مکرر.

بیماری گریوز

بیماری گریوز شایع ترین علت پرکاری تیروئید است. این یک بیماری خود ایمنی است که در آن سیستم ایمنی شما، تیروئید را به عنوان یک جسم خارجی می بیند و به آن حمله می کند. این بیماری باعث رشد تیروئید و ترشح بیش از حد هورمون می شود. برخی از افراد مبتلا به بیماری گریوز نیز به دلیل تورم بافت های، اطراف چشم هایشان برآمده است.

کم کاری تیروئید

مهمترین علائم و نشانه های رایج کم کاری تیروئید عبارتند از:

یبوست شدید.

خستگی مداوم و بی حالی.

حساسیت به سرما.

افزایش وزن ناگهانی.

پوست خشک.

فراموشی

کم کاری تیروئید زمانی اتفاق می افتد که تیروئید شما یا دیگر آنطور که باید کار نمی کند  و یا به دلایل پزشکی (مانند سرطان و ….) برداشته یا از بین رفته است.نسبت این بیماری در زنان و با افزایش سن بیشتر دیده می شود. تیروئیدیت هاشیموتو، یکی دیگر از بیماری های خود ایمنی، شایع ترین علت کم کاری تیروئید در اکثر کشورهای دنیااست.

 

درمان کم کاری و پر کاری تیروئید با نمک معدنی صورتی

.اگرچه در پزشکی مدرن برای درمان اختلالات تیروئدی داروهای زیادی وجود دارد،اما خوب همین داروها عوارضی هم دارند که شاید خیلی از افراد از آن استفاده نکنند.و به طریق سنتی برای درمان خود اقدام کنند.یکی از این روشهای درمان در بیماریهای تیروئیدی ،استفاده از انواع نمک معدنی بخصوص نمک صورتی  و نمک آبی معدنی ایرانی می باشد.در این روش ساده کافیست که شما نمک معمولی خودتون با نمک صورتی معدنی  جایگزین کنید و به صورت مداوم  در پخت و پز خودتون از آن استفاده کنید. و شاهد تاثیر بیشمار نمک صورتی خواهید بود.اگرچه داروهای زیادی برای درمان اختلالات و بیماریهای تیروئیدی وجود دارد،

اما ما برای درمان مشکلات تیروئیدی تیروئید هاشمیتو،نمک صورتی معدنی را به شما توصیه میکنیم.این نمک معجزه اسا با عملکرد درمانی  و با  دارا بودن مواد معدنی زیادی بهترین گزینه برای  درمان این بیماری می باشد.

 

نحوه تهیه  و خرید نمک معدنی صورتی

فروشگاه اینترنتی امیر استون به عنوان عرضه کننده انواع نمک طبیعی( انوع نمک صورتی و نمک آبی ) و محصولات نمکی از قبیل آباژورنمکی و صابون نمک،تلاش می کند تا بهترین محصولات را با بهترین کیفیت و مناسبترین قیمت به دست مصرف کنندگان عزیز  در سراسر کشور برساند.با توجه به امکانات و نیروی متخصصی که در مجموعه فروشگاه اینترنتی امیر استون وجود دارد،شما خریدی امن و تضمینی خواهید داشت.برای خرید انواع نمک طبیعی و محصولات نمکی به لینک زیر مراجعه کنید.

فروشگاه نمک طبیعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × یک =